در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش معاون صنایع دستی وزارت گردشگری به حضور پاکستان در جشنواره «سرو سیمین ۸»

جلالی درباره حضور کشور پاکستان در در جشنواره «سرو سیمین ۸» گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی در ایران دربردارنده رابطه ملت‌هاست و مناسبات سیاسی رویداد‌های فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

روز گذشته در نشست خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر خبر از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰۰ اثر از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در سایت جشنواره داده شد و اعلام شد که ۱۶ کشور خارجی از جمله کشور‌های کویت، ازبکستان، قطر، پاکستان، هند، لبنان، صربستان، افغانستان، ساحل عاج، نیجریه، چین، کلمبیا، تاجیکستان، مقدونیه شمالی، عربستان و تایلند اعلام حضور کردند. 

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این سوال که آیا مناسبات سیاسی بین کشور‌ها از جمله روابط اخیر بین ایران و پاکستان حضور این کشور را در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد؟ گفت: هنر‌های سنتی و صنایع دستی ایران نشان‌دهنده رابطه فرهنگ‌ها با هم است. برگزاری رویداد‌های فرهنگی در ایران دربردارنده رابطه ملت‌هاست. مناسبات سیاسی رویداد‌های فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. اگر مولفه‌ها و قصه صنایع دستی را در گفتگو لحاظ کنیم، دیپلماسی ما می‌تواند بیانگر روایت تازه‌ای باشد. 

پیش از این معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان کرده بود، با وجود مسائلی که پیرامون ایران‌هراسی و توصیه‌های مختلف سایت‌های سفارتخانه‌های خارج از کشور برای پرهیز از سفر به ایران اعلام می‌شود، اما از ۱۶ کشور برای حضور «سرو سیمین ۸» اعلام حضور کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار