افراد خردسال استقبال بی‌نظیری از اعتکاف داشتند

امام‌جماعت موقت مسجد جامع زاهدان گفت: جمعی از بزرگسالان افراد کم‌سن‌وسال در کنار مردم حضور دارند افرادی خردسال برای اعتکاف و انجام اعمال دینی استقبال بی‌نظیری داشتند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی اکبرزاده،  گفت: مسجد جامع زاهدان برنامه عمومی اعتکاف را برگزار کرده است جمعی از بزرگسالان و افراد کم‌سن‌وسال در کنار مردم حضور دارند افرادی خردسال برای اعتکاف و انجام اعمال دینی استقبال بی‌نظیری داشتند، انجام نماز جعفر طیار نمازی سخت است که این کودکان با شوروشوق برای آموزش و یادگیری مراجعه می‌کنند و این نماز را می‌خوانند تعداد قابل‌توجهی از کودکان این نماز را خواندن روز گذشته نیز نماز حضرت امیرالمؤمنین نیز توسط این جمع خوانده شد.
 
 وی ادامه داد: برخی زیارت عاشورا، برخی صلوات را می‌خوانند در گوشه‌گوشه این مسجد می‌بینید که افراد خردسال مشغول عبادت هستند جوانان از اذکار و دعاهای اعلام شده استقبال کردند و حضور بسیار مطلوبی در برنامه‌ها داشتند.
 
 امام‌جماعت موقت زاهدان تصریح کرد: در محفل قرآنی دو تا از نوجوانان قرائت بسیار خوبی داشتند که بسیار از آن لذت بردند نوجوانانی با سن کم حضور داشتند این فکر می‌کنم که برای آنان سخت و دشوار نیست؛ ولی خیر آنان از ما نیز مردتر هستند.


 
 در اعتکاف مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است


 حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانشاهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تشریح کرد: بیش از ۲ هزار معتکف سال گذشته از میان دانش‌آموزان بودند و در این مراسم حضور داشتند.
 
 وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که قریب به ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان امسال در اعتکاف شرکت کنند که ۹۰ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین خواهد بود.
 
 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است در این راستا تهیه کتابچه‌های ویژه اعتکاف، برگزاری آموزش‌های لازم برای کادر فرهنگی، اعزام گروه‌های تبلیغی از داخل و خارج استان به مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: اعتکاف ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار