رفع دغدغه کم آبی در خراسان شمالی با رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی گفت: کاهش نزولات آسمانی تابستانی کم آب را به همراه خواهد داشت؛ اما اگر مردم الگوی مصرف را رعایت کنند از این تنش به سلامت عبور می‌کنیم.

رضا نعیمی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف آب از سوی این شرکت صورت گرفته که منجر به همکاری مشترکین شده است، گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از مشترکان خانگی خراسان‌شمالی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.

نعیمی عنوان کرد: ۹۰ درصد مشترکان آب در استان، خانگی هستند که طبق آمار دریافتی بیش از نیمی از آن‌ها مشترکین کم مصرف هستند و الگوی مصرف آب را به درستی رعایت می‌کنند.

به گفته نعیمی الگوی آب مصرف خانگی ۱۵۰ لیتر است که میانگین سرانه مصرف آب در کشور ۴۱ لیتر از الگوی مصرف بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف آب شرب در بخش کشاورزی و دامداری‌ها ممنوع است، گفت: متاسفانه در بیشتر روستا‌ها تفکیکی میان آب شرب و آب مصرفی برای دام و کشاورزی انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب در بخش کشاورزی و دامداری‌های خانگی غیر قانونی است به گونه‌ای که با متخلفان برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

نعیمی در پایان ضمن قدردانی از همراهی مشترکین در این ده ماه تاکید کرد: خواهشمندیم با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال همانطور که تاکنون مدیریت مصرف بهینه را سرلوحه کار قرار داده اند در ادامه هم خادمان خود را در این شرکت همراهی کنند تا خدمات رسانی به بهترین شکل صورت پذیرد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهر‌ها و روستا‌های خراسان شمالی و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

برچسب ها: کم آبی ، الگوی مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.