سهرابی مطرح کرد؛

دهه فجر فرصتی خوب برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی

رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر گفت: جمهوری اسلامی فرصت حضور در نظام چندجانبه جهانی را به دست آورده و دهه فجر فرصتی خوب برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

عبدالله سهرابی، رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز، دوشنبه نهم بهمن ماه، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امسال در یک کار ابتکاری تلاش شده حوزه بین‌الملل تقویت شود. ما در حوزه بین‌الملل در زمینه افکار سیاسی حرف برای گفتن داریم. 
 
وی افزود: دوران یکجانبه‌گرایی به پایان رسیده و شاهد دوران چندجانبه‌گرایی هستیم و جمهوری اسلامی فرصت حضور در این نظام چندجانبه را به دست آورده و لذا باید دهه فجر را فرصتی خوب برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و معرفی تفکر انقلاب اسلامی به دنیا بدانیم.
 
رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه بیش از ۷۰ رایزن فرهنگی مسئولیت معرفی تفکر انقلاب اسلامی و فرهنگ ایران اسلامی را برعهده دارند، اظهار کرد: ایرانیان بسیاری در خارج از کشور حضور دارند و اهتمام دولت سیزدهم به ویژه شخص وزیر امور خارجه این است که شرایط ایرانیان خارج از کشور بهبود پیدا کند. بعد از فتنه سال گذشته شرایط بدی برای ایرانیان در خارج از کشور گذشت و تمام تلاش ما این بوده که این شرایط بهبود پیدا کند.
 
سهرابی با بیان اینکه در این فرصت ده روزه باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، افزود: از خانواده مدافعان حرم دعوت شده تا در دوازدهم بهمن در حرم حضور پیدا کنند و همچنین از اتباع خارجی ساکن در ایران مانند دانشجویان دعوت به عمل آمده که در طول ایام‌الله دهه فجر درباره انقلاب اسلامی و نقش آن در پایان‌بخشی به عمر یکجانبه‌گرایی در دنیا سخن بگویند. 
 
وی ادامه داد: سفارتخانه‌ها و نهاد‌های کنسولی کشورمان در خارج از کشور برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند که یکی از آن‌ها برگزاری اولین نمایشگاه «یکصد سال چندجانبه‌گرایی» در ژنو است. همچنین برگزاری تئاتر و نمایشگاه نقاشی هم برگزار می‌شود. نشست غزه و انقلاب اسلامی را در این ایام خواهیم داشت که آیت‌الله اختری سخنرانی خواهند کرد. 
 
رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه با تلاش معاونت فناوری ریاست جمهوری بیش از ۱۴۰۰ نخبه در طی سه سال به کشور بازگشته‌اند، گفت: در دهه فجر برنامه‌های بسیاری با حضور نخبگان علمی و دینی برگزار خواهد شد و در رابطه همه کارگروه‌ها فعال هستند و امیدواریم بعد از دهه فجر کارگروه ویژه‌ای با حضور رئیس‌جمهور داشته باشیم. 
 
سهرابی در پایان اظهار کرد: موضوع جمهوریت یعنی ارتباط مردم و نظام اهمیت دارد. پشتوانه این نظام مردم هستند و باید تلاش کرد که مردم بیشتر در صحنه باشند. بسیاری از پیچ‌ها را گذرانده‌ایم و علی‌رغم وجود تحریم‌ها اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است.

رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر به برگزاری نشست بین‌المللی با عنوان «غزه و انقلاب اسلامی» در ۱۷ بهمن اشاره کرد و توضیح داد: از طرفی، اعزام سخنرانان و شخصیت‌های سیاسی و افراد غیر ایرانی به سراسر کشور به مناسبت ۲۲ بهمن و نمایش دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زنان، حقوق بشر، وزارت خارجه و موضوعات مرتبط با مسئله غزه در روز ۲۲ بهمن از دیگر اقدامات ایام‌الله خواهد بود.

سهرابی درباره توجه به نخبگان کشور توضیح داد: با همکاری بنیاد ملی نخبگان بیش از ۱۴۰۰ نخبه به ایران بازگشتند و در بخش‌های مختلف مشغول فعالیتند. در دنیا سالانه ۲۵۰ میلیون مهاجرت انجام می‌شود. امروزه مهاجرت از کشورهای رو به توسعه یافته به کشورهای توسعه یافته در حال انجام است. مثلاً کشور یونان ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، که هفت میلیون نفر آن‌ها تابع کشورهای دیگر هستند. در سه سال گذشته بخشی از پزشکان، پرستاران، دانشجویان، متخصصان و سرمایه‌گذاران خارج شدند و بخشی دیگری به کشور بازگشتند. 

به گفته دستیار وزیر امور خارجه، بخش اعظم مهاجران در حال تردد هستند. طبق آمار قبل از همه‌گیری کرونا سالی ۸۵۰ هزار نفر ایرانی به کشور باز می‌گشتند. آن‌ها با خانواده‌هایشان در ارتباط هستند و ملک و املاک دارند. در دوران کرونا ۳۵۰ هزار نفر به کشور باز گشتند. ما الان برای جذب سرمایه‌گذاری برنامه داریم.  

 وی با اعلام این خبر که حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار ایرانی در سال ۱۴۰۱ از ایران خارج شدند و به کشور ترکیه سفر کردند، گفت: حدود ۶۸ هزار نفر از ایرانی‌ها به کشور نیامدند، که یا در ترکیه ساکن شدند، یا از آنجا به دیگر کشورها مهاجرت کردند. از حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار ایرانی بقیه به کشور بازگشتند. بعد از ایالات متحده امریکا بیشترین ایرانی‌ها در ترکیه هستند. طبق آمار در ایالات متحده امریکا نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی ساکن آنجا هستند. البته تعداد ایرانی‌ها در کشورهایی مانند امارات، استرالیا، انگلستان، کانادا و ... متفاوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دهه فجر مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ایرانی پای انقلابش با افتخار ایستاده مرگ بر منافقین
آخرین اخبار