اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای بهبود وضعیت محیط زیست

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای همکاری با کارخانه فولاد سفیددشت برای بهبود وضعیت محیط زیست و ایجاد هوای پاک، اعلام کرد.

در نشستی در کارخانه فولاد سفیددشت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، مدیر محیط زیست استان و مدیرعامل کارخانه فولاد سفیددشت در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفتگو کردند.

احمدی مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: تولید فولاد یکی از صنایع مهم کشور است که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال دارد. با این حال، این صنعت نیز مانند سایر صنایع، تولید کننده دی اکسید کربن است که می‌تواند اثرات مخربی بر محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: در این راستا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا با همکاری کارخانه فولاد سفیددشت، در راستای کاهش اثرات مخرب دی اکسید کربن و بهبود وضعیت محیط زیست و ایجاد هوای پاک، اقداماتی را انجام دهد.

احمدی اضافه کرد: احیای جنگل‌ها و مراتع، تأمین پوشش گیاهی در عرصه‌های مختلف، کاهش آلودگی هوا، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک از اهداف این طرح مردمی است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت محیط زیست کشور داشته باشد و به کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کند.

مدیر عامل کارخانه فولاد سفیددشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها گفت: شرکت فولاد سفیددشت همواره در تلاش است تا ضمن تولید محصولات با کیفیت، به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط زیست و ایجاد هوای پاک نیز عمل کند.

وی افزود: در همین راستا، شرکت فولاد سفیددشت آمادگی دارد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری همکاری کند.

در پایان این نشست، مقرر شد تا تفاهم نامه‌ای در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بین این دو مجموعه منعقد شود تا اقدامات لازم در کاهش اثرات مخرب دی‌اکسیدکربن و بهبود وضعیت هوای پاک صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار