رایزنی نمایندگان ازبکستان، ایران و بریتانیا درباره افغانستان

نمایندگان ازبکستان، ایران و بریتانیا درباره گسترش همکاری‌ها درباره افغانستان گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه‌ ازبکستان از دیدارهای جداگانه عصمت‌الله ایرگاشف، نماینده‌ ویژه رئیس جمهور این کشور در امور افغانستان با مقام‌های ایرانی و بریتانیایی خبر داده است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌های جداگانه گفته است که آنان در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس خبرنامه، عصمت‌الله ایرگاشف با علی باقر کنی، معاون وزیر خارجه‌ ایران در مورد تلاش‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌ها درباره افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته این وزارت، مقام‌های ازبکستان و ایرانی تمایل کشورهایشان را برای توسعه اقدامات مشترک در حل بحران بشردوستانه در افغانستان و صلح در این کشور ابراز کرده‌اند.

وزارت خارجه‌ ازبکستان در یک خبرنامه‌ دیگر اعلام کرده است که ایرگاشف و اندرو مک کوبری، نماینده‌ ویژه نخست‌وزیر بریتانیا در امور افغانستان و پاکستان نیز نشست مجازی برگزار کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در این نشست دو طرف درباره‌ نشست آینده نماینده‌گان ویژه در امور افغانستان در ماه فوریه در دوحه قطر گفت‌وگو کرده‌اند.

قرار است به روزهای ۱۸ و ۱۹ فوریه نشستی میان نماینده‌گان ویژه‌ کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای در دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل برگزار شود.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که نماینده‌گان زنان افغانستانی و جامعه مدنی افغانستان نیز در این نشست دو روزه شرکت خواهند کرد.

در دور قبلی نشست دوحه که حدود هشت ماه پیش برگزار شد، نمایندگان زنان افغانستان حضور نداشتند.

برچسب ها: طالبان ، ازبکستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار