۲۳ واحد آموزشی استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: ۲۳ واحد آموزشی این استان با ۱۱۵ کلاس درس برای افتتاح در ایام‌الله دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری شد.

بهزاد محمدی خلفلو مجموع فضای آموزشی قابل بهره‌برداری در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان اردبیل را ۱۷ هزار و ۳۰۹ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این واحد‌های آموزشی سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او مجموع اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در سال جاری را سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با این میزان اعتبار، هم‌اینک ۱۹۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۲۴ پروژه مدرسه‌سازی جدید از سال آینده بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که نیاز به فضای آموزشی در استان تامین شده و طرح‌های نیمه تمام در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

محمدی ادامه داد: در زمان آغاز سال تحصیلی جاری تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شده و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار گرفت و در چهار ماه گذشته نیز تجهیزات قابل توجهی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال تامین و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

او همچنین گفت: امسال برای ایزوگام و آسفالت مدارس استان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده و با صرف آن، ۱۰۰ هزار متر مربع از سقف فضا‌های آموزشی استان آسفالت و ایزوگام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در ادامه از برنامه‌ریزی برای احداث سه مجتمع آموزشی بزرگ مجهز به درمانگاه، مسجد، بانک و مراکز فرهنگی و ورزشی مرتبط با رویکرد محله‌محور و در استان اردبیل خبر داد و افزود: مراحل مطالعاتی احداث یک واحد از این مجتمع‌ها در شهر اردبیل آغاز شده است.

محمدی همچنین مجتمع بزرگ آموزشی دارالفنون اردبیل با ۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی را بزرگترین مجتمع در حال تکمیل در شهر اردبیل ذکر کرد و گفت: این پروژه با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این موسسه اقتصادی در حال طی مراحل نهایی ساخت است.

او بیان کرد: این مجتمع آموزشی که بزرگترین واحد آموزشی غرب کشور به شمار می‌رود، با ۳۰ کلاس درس دخترانه و پسرانه و مجهز به سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه و آزمایشگاه طی ۱۰ ماه گذشته در حال احداث بوده و پس از بهره‌برداری در آینده نزدیک، بخش مهمی از نیاز مرکز استان اردبیل به فضای آموزشی دوره دوم متوسطه را رفع خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.