ساماندهی اتباع در حوزه دانش آموزی

معاون اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت ساماندهی حوزه دانش آموزی اتباع یکی از حوزه‌های مهم برای این سازمان است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت از یزد،امروز همایشی در یزد با حضور معاون اجتماعی سازمان ملی مهاجرت ، بهزاد مرادی پور و مدیران کل اتباع و مهاجرین خارجی و آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه مرادی پور اظهار داشت، موضوع ساماندهی حوزه دانش آموزی یکی از حوزه‌های بسیار حائز اهمیت برای سازمان ملی مهاجرت بوده است. 

سال تحصیلی جاری دانش آموزان اتباع خارجی با دریافت شناسه یکتا توانستند در مدارس کشور ثبت نام کنند. 

کارت هوشمند برای دانش آموزانی که در سامانه سهما ثبت نام نموده اند صادر و در اختیار ادارات اتباع استانی جهت تحویل به دانش آموز قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: مدارس در کشور باید کپی کارت هوشمند صادره را در پرونده تحصیلی دانش آموزان اتباع به عنوان کارت هویتی فرد ثبت و بایگانی نمایند.

در این همایش که در استان یزد و بین مدیران آموزش و پرورش برگزار میشد مرادی پور در ادامه به نقش مدیران و معلمان مدارس پرداخت و بیان نمود دانش آموزان اتباع خارجی در موضوع مهاجرت یک فرصت محسوب می شوند که معلمان می توانند در فرهنگ پذیری، جامعه پذیری ، آموزش و کسب هنجار ها و ارزش های جامعه میزبان ، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ، اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی و ... نقش حیاتی و تأثیر گذار داشته باشند. 

در ادامه مدیران مدارس به بیان مسائل و موضوعات حوزه دانش آموزان اتباع خارجی با ایشان پرداختند و در پایان مراسم از تعدادی مدیران موفق و تأثیر گذار حوزه دانش آموزان اتباع تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار