توزیع ۱۵ هزار تن آرد بین عشایر چهارمحال و بختیاری

امسال ۱۵ هزار تن آرد بین جامعه عشایر استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

محمد محمودی مدیر‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه عشایر استان بر اساس آخرین سرشماری ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار شامل ۶۴ هزار و ۸۲۴ مرد و ۵۹ هزار ۳۴۹ زن است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری استان اقدامات مطلوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به عملکرد مطلوب در حوزه تعاونی‌ها و آموزش و ترویج اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


محمودی با اشاره به ارائه تسهیلات به عشایر استان، ادامه داد: تا کنون ا ز محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و از محل صندوق خرد زنان ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده است.

وی گفت: توزیع آرد اداره‌کل امور عشایر استان در قالب یک سامانه انجام می‌شود و در حال حاضر ۱۳۴ فروشنده عشایری در داخل و ۱۰۰ فروشنده عشایری در خوزستان خدمات توزیع آرد را به عشایر برون‌کوچ انجام می‌دهند که در امسال ۱۵ هزار تن آرد بین عشایر توزیع شده است.

محمودی در خصوص به‌روز رسانی شرکت‌های تعاونی اضافه کرد: هشت شرکت تعاونی عشایری در استان قرار دارد که متاسفانه هیچ‌کدام خدماتی به عشایر ارائه نمی‌دادند و هم‌اکنون به‌روزرسانی آن‌ها برای خدمت‌رسانی به عشایر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: امسال به منظور توانمندسازی عشایر استان ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
پس خدا راشکر که در اختیارشون گداشتن واقعا احتیاج دارن خدا به همه ما کمک کنه ای ول
آخرین اخبار