دیوار کلاهبرداری روی سر زن و شوهر شیاد فرو ریخت

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار خبر داد و گفت: این متهمان، به بهانه فروش تابلوفرش‌های قیمتی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از وی کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ تن در روند رسیدگی پرونده ادامه داد: شکات در اظهارات خود گفتند در سایت دیوار یک آگهی تابلوفرش‌های قیمتی مشاهده کردند که به علت تغییر شغل و نیاز فوری به پول، تابلو‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب به حراج گذاشته بود، بلافاصله با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود تماس گرفته و فروشنده که خانمی خوش صحبت بوده خریداران را متقاعد به واریز بیعانه می‌کرده و در نهایت بعد از واریز وجه دیگر پاسخگو نبوده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و سایبری، متهمان را که یک زن و شوهر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی، با اشاره به اینکه متهمان این پرونده مجموعا بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند گفت: متهمان پس از حضور در پلیس فتا اعتراف کردند که با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار، شیپور و ... به بهانه فروش تابلو فرش و ... با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری، ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کردند و دیگر جوابشان را نمی‌دادند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه واریز بیعانه و رسید جعلی از شایع‌ترین کلاهبرداری‌های سایت‌های آگهی محور است، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا مبلغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت برای شخص آگهی دهنده واریز نکنید و در صورتی که کالایی را برای فروش در این سایت‌ها قرار دادید حتما حساب خود را بررسی کنید و مراقب باشید با ارائه رسید جعلی از شما سرقت نکنند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار