۷۳ طرح عمران روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل آماده افتتاح شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: ۷۳ طرح عمران روستایی در مناطق مختلف این استان برای بهره‌برداری رسمی در ایام الله دهه مبارک فجر آماده افتتاح شده است.

حامد کیخسروی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها، بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اجرای طرح هادی روستایی، احداث خانه عالم روستایی، اجرای سیل بند، احداث جدول و جوی، اجرای کانال هدایت آب در محدوده داخلی روستا، آسفالت معابر روستایی و اجرای طرح‌های دیگر مرتبط با عمران روستایی را از جمله این طرح‌های آماده افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مناطق روستایی ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: هشت مورد از این طرح‌ها در مشگین شهر، ۶ مورد در پارس آباد، هفت مورد در نمین، چهار مورد در بیله سوار، ۱۱ طرح در خلخال، پنج مورد در نیر، سه طرح در کوثر، پنج مورد در سرعین، ۱۶ طرح در اردبیل، چهار مورد در گرمی و انگوت و چهار طرح در اصلاندوز از جمله طرح‌های آماده افتتاح دهه مبارک فجر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان است.

وی افزود: علاوه بر اینها، ده‌ها واحد مسکن روستایی طرح مقاوم سازی نیز که با تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن در مناطق روستایی احداث شده، به همراه چند واحد محرومین به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان‌های مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کیخسروی در ادامه از اجرای ۱۷۵ طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها، در مجموع سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با توسعه فعالیت عمرانی خود در روستاها، امسال علاوه بر زیرسازی حدود ۹۰۰ هزار متر مربع از محدوده اجرای طرح هادی در روستاها، ۷۶۰ هزار متر مربع از معابر روستایی استان را نیز آسفالت ریزی کرده است که در نوع خود اقدامی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: در اجرای برنامه بازنگری و تهیه طرح هادی، طرح هادی ۱۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز در سال جاری بازنگری شده و با انجام آن، مقدمات اجرای طرح هادی و اجرای طرح‌های عمرانی توسط اهالی و نهاد‌های خدمات رسان تسهیل و فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار