مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد مطرح کرد؛

اجرای بیش از ۲۵۰ پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان یزد

علمدار گفت: بیش از ۲۵۰ پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان یزد با هدف تامین آب پایدار و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در حال اجرا است.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به تشریح عملکرد صنعت آب و فاضلاب استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پرداخت و گفت: بیش از ۲۵۰ پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان در حال اجرا است.

او افزود: پروژه رینگ شهری یزد با لوله گذاری به طول ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ۱۷۰ هزار متر مکعب، مخزن ذخیره آب و دو ایستگاه پمپاژ با هدف تامین و ذخیره سازی آب شرب و بهداشتی و توزیع عادلانه کیفی و کمی آب شرب در بین شهروندان شهر یزد با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در فاز اول ۵۸ روستای استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌گیرند که ۴۶ روستای آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز دوم این طرح، آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان با هدف تامین آب پایدار و محرومیت زدایی انجام می‌شود.

علمدار ادامه داد: آبرسانی به طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان شامل لوله گذاری به طول ۹۵۷ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب، ۴۹۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که بالغ بر ۶۳ هزار واحد مسکونی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او گفت: به منظور تامین آب پایدار و با فشار استاندارد، پروژه آبرسانی به حسن‌آباد، اکرمیه و اکرم‌آباد شهر یزد با حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، ۴۵ کیلومتر خط آبرسان، ۱۵ هزار مترمکعب مخزن و یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه در حال احداث است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد افزود: پروژه تامین آب شرب و بهداشتی شهر میبد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد با احداث تاسیسات آبرسانی شامل: هشت حلقه چاه، ۴۵ کیلومتر خط آبرسان و یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با تلاش شبانه‌روزی در حال ایجاد است.

علمدار به ساخت شش مخزن در شهر‌های میبد، تفت، مهریز، اردکان، بهاباد و مروست اشاره کرد و گفت: با ساخت این مخازن ۴۰ هزار متر مکعب به حجم مخازن استان افزوده که تاب‌آوری آبی این شهر نیز افزایش می‌یابد.

او از توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر یزد به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و انعقاد قرارداد ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب روستای ساغند خبر داد و افزود: حفر و تجهیز بیش از ۳۰ حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب شرب به طول ۷۰ کیلومتر و توسعه شبکه به طول ۱۳۰ کیلومتر، نصب بیش از ۵۰ هزار انشعاب آب و نصب بیش از پنج هزار انشعاب فاضلاب در استان یزد از دیگر اقدامات پر افتخار دولت سیزدهم از سوی خادمین مردم در صنعت آب و فاضلاب استان یزد است.

برچسب ها: آبفا یزد ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
زودتر راه مردم را از سه راه حکیمیان تا چهارراه شحنه باز کنید . معلوم هست دارید چکار می کنید؟ زود باشید دیگه راه مردم رو بستید خب 24 ساعته کار کنید تمومش کنید مگه جهادی و انقلابی نیستتید؟ اگر نیستید اصلا چرا برکنارتون نکردند؟ اگر هستید چرا اینقدر کند و شل کار میکنید ؟
آخرین اخبار