حمایت درمانی کمیته امداد به نیازمندان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: از ابتدای امسال مبلغ ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی به نیازمندان شهرستان پرداخت شده است.

حسین‌زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای ارائه دستاورد‌ها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه است. پایگاه امداد و نجات قهستان که سال‌ها است در دست احداث است امسال با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، آماده برای افتتاح و بهره‌برداری است. 

اوافزود: ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات درون شهری اسدیه اختصاص یافته و با همکاری سازمان مدیریت، موافقت‌نامه بودجه جهت ساخت این پایگاه نیز اخذ شده است. 

حسین‌زاده تصریح کرد: از ابتدای امسال پنج نیروی جدید در جمعیت هلال احمر درمیان به کارگیری شده‌اند. شهرستان درمیان امسال میزبان اجرای طرح ملی نذر خدمت با حضور ۱۶ پزشک متخصص از استان تهران بود که ۸۰ میلیارد ریال آورده را به همراه داشت. 

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان از توزیع ۳۵۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال میان دانش‌آموزان نیازمند سطح شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۴۰۰ بسته معیشتی به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال میان نیازمندان توزیع شده است. 

او گفت: از ابتدای امسال ۳ کاروان سلامت به روستا‌های محروم شهرستان در بخش قهستان، بخش گزیک و دهستان درمیان اعزام شده‌اند. در این مدت همچنین مبلغ ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی به نیازمندان شهرستان پرداخت شده است. 

حسین زاده با اشاره به تکمیل بانک امانات تجهیزات پزشکی در این شهرستان، تصریح کرد: ۹ عدد دستگاه اکسیژن‌ساز به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، دو تخت بیمار به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال، ۲ تشک مواج به ارزش ۵۰ میلیون ریال، ۱۳ کپسول اکسیژن به ارزش ۱۹۵ میلیون ریال و هفت عدد ویلچیر به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال با تعامل با بنیاد علوی از ابتدای امسال تحویل بانک امانات شهرستان شده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان از برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی برای دو هزار و ۱۰۰ داوطلب در درمیان خبر داد و افزود: در حوزه آموزش نیز امسال دوره‌های تخصصی با شرکت ۱۲۰ نجاتگر و دوره‌های عمومی با شرکت ۱۲۰ امدادگر برگزار شده است. 

او عنوان کرد: راه‌اندازی کشیک شعبه به صورت ۲۴ ساعته با ظرفیت ۲۵ امدادگر خواهر و برادر و ایجاد بیمه و اشتغال ۲۰ داوطلب از دیگر اقدامات این شعبه در سال جاری بوده است. 

حسین‌زاده گفت: از ابتدای امسال ۴۰ کارگاه و مانور آموزشی در رابطه با حوادث و بلایا در سطح ادارات، مدارس و مراکز شهرستان برگزار شده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان با بیان اینکه ۳ عضو جوان جمعیت امسال به عتبات عالیات جهت خدمت‌رسانی به زائرین اعزام شدند، تصریح کرد: در طرح "رفیق خوشبخت من" عضو جوان جمعیت هلال احمر درمیان موفق به دریافت کسب مقام اول کشوری شده است.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.