ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در پارک‌های علمی و واحد‌های فناور کشور

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در پارک‌های علمی و واحد‌های فناور کشور ایجاد شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین رویداد «هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  گفت: ۵۴ پارک علم و فناوری و ۱۲ هزار واحد فناور در کشور برای حدود ۱۲۰ هزار نفر، اشتغال فناورانه ایجاد کرده‌اند.

سجاد محمدعلی‌نژاد اضافه کرد: لازم است پارک‌های علم و فناوری و واحد‌های فناور در‌های خود را برای استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان بازتر کنند.

او اظهار کرد: موفقیت پس از دانش آموختگی به مهارت‌های زیادی نیاز دارد که ممکن است بسیاری از آن‌ها در چارچوب درسی دانشجویان نباشد به همین دلیل تشکل‌های دانشجویی باید به این موضوع کمک کنند.

محمدعلی‌نژاد گفت: هدف این رویداد، افزایش تعامل میان پارک‌های فناوری و انجمن‌های علمی دانشجویی، رشد کسب‌وکار‌های فناورانه و آشنایی با تجارب مراکز رشد و واحد‌های فناور و صنایع بزرگی، چون فولاد مبارکه است.

او افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین و تنها مجموعه در کشور است که چند پارک فناوری را زیر مجموعه خود دارد و می‌تواند به عنوان مرجعی از فناوری به این حوزه کمک کند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این رویداد گفت: حدود هفت هزار انجمن علمی و در مجموع ۱۷ هزار تشکل، مجموعه و نهاد دانشجویی در کل کشور داریم که حداقل ۱۵۰ هزار نفر در شورای مرکزی آن‌ها فعالند.

مهدی بادپا، افزود: این انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه امروز دنیای رقابت در حوزه فناوری و نوآوری بسیار تنگاتنگ شده است، ادامه داد: ایده اولیه اختراعات و اکتشافات تاثیرگذار بزرگ بطور معمول در سنین ۱۸ تا ۲۷ سالگی به ذهن افراد خطور می‌کند بنابراین سن برای فناور شدن دانشجویان اهمیت دارد و باید جدی گرفته شود.

بادپا تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی برای حل چالش‌های کشور باید همپای دانشگاه‌ها، رشد و از طریق فناوری و نوآوری اقدام کنند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این رویداد با اشاره به طرح «سفیر فناوری» گفت: هدف این طرح تعامل میان دانشجویان از طریق انجمن‌های علمی و ترغیب آن‌ها برای ورود به پارک‌های علم و فناوری است.

قاسم مصلحی افزود: ایجاد ارتباط نظام‌مند شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با بدنه دانشجویی استان اصفهان، افزایش روحیه خلاقیت، اعتماد به نفس، کارآفرینی و فن آفرینی در فضای دانشگاه‌ها، کمک به توسعه فرهنگ ایده پردازی میان دانشجویان و تسهیل دسترسی با نیروی انسانی متخصص برای شرکت‌های عضو شهرک از سایر اهداف این طرح است.

او خاطرنشان کرد: پژوهشکده فناوری نیز این اهداف را برای دانش‌آموزان دنبال می‌کند.

 نخستین رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور با نام «روشنا» به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از امروز آغاز شد و تا ۱۶ بهمن ادامه دارد.

این رویداد با توجه به لزوم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علم، فناوری و نوآوری و همچنین با توجه به تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و فناوری و نوآوری وزارت علوم با هدف ترویج و تقویت فناوری و توسعه نوآوری، آموزش و توانمندسازی و بهره‌گیری از توان اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار می‌شود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه و همچنین پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری بمنظور توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

حدود ۷۰۰ واحد دانش‌بنیان و فناور در این شهرک مستقرند و به صورت تخصصی به رفع نیاز‌های فناورانه صنایع می‌پردازند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.