طرح‌های صنعتی قم؛ تاثیر زیادی در ارتقای ظرفیت‌های تولیدی کشور دارند

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره اینکه شهرک‌های صنعتی قم جز بهترین شهرک‌های صنعتی هستند و واحد‌های تولیدی در استان از توانایی بالایی برخوردار است، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید صنعتی در قم، شاهد ظرفیت‌های تولیدی بزرگی در کشور خواهیم بود.

رضا محتشمی‌پور روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه سه طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شکوهیه قم همچنین اظهار داشت: برای این طرح‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و به شکل مستقیم زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود واحد تولیدکننده مواد اولیه صنایع کفش و عایق رطوبتی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: درحال حاضر در مواد اولیه به صورت کلی وارد کننده هستیم و با راه‌اندازی و توسعه این طرح از واردات بی‌نیاز خواهیم شد.

معاون وزیر صمت در ادامه بیان کرد: ایجاد این واحد صنعتی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های صنعت کفش و صنعت عایق‌های رطوبتی دارد.

محتشمی پور در بخشی سخنان با اشاره به واحد تولید انواع کاغذ و مقوا به عنوان دیگر طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده در استان ابراز امیدواری کرد: در گام‌های بعدی شاهد توسعه و تولید ورق خام باشیم، هر چند تا رسیدن به این مرحله، فاصله بسیاری داریم.

معاون وزیر صمت با یادآوری اینکه در رابطه با واحد‌های تولیدی صنعتی تمرکز اصلی بر تامین ارز لازم برای وارد کردن مواد مورد نیاز است بیان داشت: برخی واحد‌هایی که به تازگی وارد چرخه تولید شده‌اند، بیشتر از سقف تعیین شده ارزی، به ارز نیاز دارند، که در بازدید‌های صورت گرفته این مساله از سوی تولیدکنندگان مطرح شد.

محتشمی‌پور با بیان این مطلب که واحد تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی نیز از هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز می‌کند یادآور شد: در بخش لوازم خانگی هم، با راه‌اندازی واحد‌های جدید تولیدات افزایش پیدا خواهد کرد، و در آینده توسعه این واحد‌ها را نیز خواهیم داشت.

او ادامه داد: برای تامین ارز طرح‌هایی که قرار است در سال آینده راه‌اندازی شود که پیگیر‌های لازم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر صمت: طرح‌های صنعتی قم؛ تاثیر زیادی در ارتقای ظرفیت‌های تولیدی کشور دارند

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر سه طرح تولیدی شامل واحد تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی با پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۵۰ نفر اشتغال و واحد تولید مواد اولیه صنایع کفش و عایق رطوبتی با سه‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۵ نفر اشتغال در شهرک صنعتی محمودآباد به بهره‌برداری رسید.

همچنین واحد تولیدکننده انواع کاغد و مقوا با ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۶۰ نفر اشتغال نیز دیگر طرحی بود که در شهرک صنعتی شکوهیه آغاز به کرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال برخورار می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.