معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران :

افتخار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان است

سردار نقدی گفت: امروز افتخار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و مستضعفان در سراسر جهان به خصوص دنیای اسلام است.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در شانزدهمین جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) با عنوان جوان سرباز که در تالار مشکات سپاه استان البرز برگزار شد،گفت: شهدا با فدا کردن جانشان پرچم نورانی ایران اسلامی را به اهتزار درآوردند.

وی با بیان اینکه دراین ایام نورانی باید پاسدار حقیقی خون شهدا و امانت معنوی آن‌ها یعنی انقلاب اسلامی باشیم، اظهار کرد: امروز رهبری داریم که از دانشمندترین انسان‌های عصر خودش است.

نقدی گفت: روزگاری حاکمیت این مملکت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دست کسی بود که ۸۳ کاخ داشت؛ یک مجموعه آن ۳۰۰ هکتار زمین و باغ به غیر از عمارت‌ها بود، اما مردم در خانه کمتر از ۱۰۰ متر زندگی می‌کردند.

روزی سفارت انگلیس شاه و نمایندگان مجلس ایران را انتخاب می‌کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اکنون رهبر انقلاب در خانه اجاره‌ای می‌نشیند، افزود: امروز آزاد انتخاب می‌کنیم، ولی روزی سفارت انگلیس شاه ایران را انتخاب می‌کرد و امروز مردم رهبر خود را توسط خبرگان انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: روزگاری فهرست نمایندگان مجلس توسط سفارت انگلیس تعیین می‌شد، اما امروز مردم آزادانه رای می‌دهند و انتخاب می‌کنند و پس باید از آن فضای مستبدانه به این فضای عزت و استقلال و عظمت افتخار کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: روزگاری افسران ما باید در خارج از کشور می‌جنگیدند برای اینکه مردم مظلوم به پا خاسته ویتنام را بمباران‌های شیمیایی کنند و خانه هایشان را بسوزانند و بیشتر از سه چهار میلیون نفر از مردم آن کشور را بکشند، ولی امروز افتخار نیرو‌های مسلح ما این است که حامی مظلومان و مستضعفان جهان هستند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح امروز به جای نوکری استکبار و خون دادن در راه تحکیم حاکمیت زورگویان از آزادی خواهان دفاع کرده و در مقابل استکبار ایستاده اند.

دهه فجر دنیای دیگری را بر روی ملت ایران گشود

نقدی با بیان اینکه دهه فجر دنیای دیگری به روی ملت ما گشود، گفت: باید هر لجظه تبریک و شکر کنیم که این موهبت بزرگ را خدا به ما عطا کرد.

وی افزود: شاید کسانی بر مشکلات اقتصادی خرده بگیرند، ولی باید بدانیم دفاع از استقلال و آزادی یک مساله آرمانی است و باید بدانیم در موضوع رفاه پیش از انقلاب در کجا بودیم و امروز کجا هستیم.

وی اظهار کرد: رفاه هر کشوری در معدل گیری در موضوعاتی همچون غذا، پوشاک، احساس آرامش و امنیت روانی، سلامت و درمان مشخص می‌شود که در نتیجه آن معدل و متوسط عمر افراد را محاسبه می‌کنند که هر چه بیشتر باید یعنی رفاه بیشتری دارند.

وی افزود: شاید کسی بگوید در تمام دنیا رفاه بیشتر شده، ولی رتبه ایران در سال ۱۳۵۷ از لحاظ امید به زندگی و متوسط عمر ۱۴۳ کشور در دنیا بود و امروز جایگاه ایران به رتبه ۳۹ دنیا رسیده است.

رهبری ایران بالاترین افتخار و دستاورد برای ملت ایران است

نقدی با بیان اینکه در تمام موارد این کشور مرتب در حال پیشرفت و صعود است و رتبه‌ها را طی کرده است، تصریح کرد: زمانی ایران در رتبه ۵۳ علمی جهان قرار داشت، ولی امروز رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است و مهمتر از همه این‌ها این ولایتی که بالای سر ما می‌درخشد و بی نظیر است و رهبری داریم که در دنیا نظیر ندارد.

وی افزود: بعضی‌ها به سربازی خرده می‌گیرند که باید بیشتر مطالعه و بررسی کرده و بر روی فکر خود بیشتر کار کنند و یکی از آفات دموکراسی و مردم سالاری این است که افراد برای خوشی دل مردم صحبت‌های عوام فریبانه به ضرر آن‌ها می‌زنند و برای رای جمع کردن و تعقیب کننده در فضای مجازی صحبت‌های مردم پسند می‌زند.

دفاع مردمی در نظام اسلامی یک اصل است

نقدی تصریح کرد: در نظام اسلامی دکترین دفاعی بر محور مردم است؛ مردم باید برای دفاع از کشورشان در صحنه باشند که یک تکلیف است و علاوه بر این مساله که یک موضوع اساسی و مهم است و غیرقابل عبور در دفاع در نظام اسلامی مردمی هست، پیدا کردن شخصیت و هویت ملی یکی از فواید سربازی است.

وی افزود: سرباز وقتی لباس سربازی به تن می‌کند یعنی عضو تیم ملی دفاعی کشور می‌شود و یک حس و هویت ملی به خود می‌گیرد؛ اسلحه به دست می‌گیرد و برای دفاع از سرزمین ایران و مکتب اسلام این یک مساله مهم است.

سربازی وحدت ملی را رقم می‌زند

معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سربازی وحدت ملی را رقم می‌زند، زیرا جوانان ایرانی از شهر‌های مختلف در یک محل در کنار هم جمع می‌شوند و یکی دیگر از ویژگی‌های سربازی القای حس شجاعت و قدرت تصمیم گیری است ضمن اینکه یکی دیگر از دستاورد‌های سربازی رشد اجتماعی و وسعت دادن به روابط اجتماعی است، زیرا از یک خانواده کوچک به یک جامعه بزرگ وصل می‌شود.

وی گفت: رشد روحیه جوان و اعتماد به نفس که در سرباز به وجود می‌آید در مسیر‌های دیگر به سادگی به دست نمی‌آید و روحیه سلحشوری و آمادگی برای خطرپذیری در سربازی کسب می‌شود و سربازی دستاورد‌های زیادی برای جوان دارد که در جا‌های دیگر به سادگی به دست نمی‌آید.

نقدی افزود: ملت ما در دفاع مقدس عظمت بزرگی آفرید و سربازان زیادی در این دوران شهید شدند که تاریخ یک ملت است، همانطور که امروز مردم مظلوم فلسطین مردانه ایستاده و تاریخ را می‌سازنند و ما مفتخر هستیم که مدافع چنین ملتی هستیم.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.