کاهش ۳۴ درصدی مراجعات مردم به دستگاه قضا در خراسان جنوبی

رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مراجعات مردم به دستگاه قضا ۳۴ درصد کاهش داشته و ۸.۵ میلیارد تومان پول مردم را به آنها بازگشت دادیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین  موحدی‌راد رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی  امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این انقلاب به گردن تک تک ما حق دارد و همه ما تکلیف داریم این ایام مبارک را گرامی بداریم و دستاوردهای انقلاب را به گوش مردم به ویژه نسل جوان برسانیم.

او افزود: اگر ما رسالت خود را درست انجام می‌دادیم و مسائل مربوط به طاغوت را به گوش نسل جوان می‌رساندیم اغتشاشات چند سال اخیر را شاهد نبودیم و این‌ها باید درس عبرتی باشد که از آن درس بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر دغدغه انقلاب را داریم باید بصیرت داشته باشیم و دغدغه‌های رهبری را با دل و جان بپذیریم و به آن عمل کنیم.

موحدی‌راد بیان کرد: در دستگاه قضایی هم مثل سایر مردم کشور با آرمان‌های امام و انقلاب عهد و پیمان را محکمتر می‌بندیم که در راستای خون شهدا و آرمان‌های مقام معظم رهبری و انقلاب گام برداریم.

رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای جهاد تبیین یک‌سالی شده که به جد شروع به خدمت‌رسانی به مناطق محروم و نقاط مرزی کرده‌ایم و خدمات قضایی مختلفی در این مناطق صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی توسط انجمن حمایت زندانیان در روستاها به نیازمندان و خانواده‌های زندانی اشاره کرد.

او، برگزاری جلسه آنلاین با مردم روستا و مسئولان مختلف را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان و اعلام کرد: هر آنچه در این جلسات آنلاین به مردم نقاط محروم قول داده می‌شود باید پیگیری و عملی شود تا دچار بدبینی به دستگاه قضایی نشوند‌.

موحدی‌راد گفت: در زندان نیز به دنبال اصلاح و تربیت افراد هستیم و با همکاری اداره‌کل زندان‌ها در ششم ماهه دوم امسال رتبه نخست را در کشور کسب کردیم.

رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی  از کاهش ۳۴ درصدی مراجعات مردم به دستگاه قضا خبر داد و عنوان کرد: در چند ماه اخیر۸.۵ میلیارد تومان پول مردم را به حسابشان بازگشت دادیم و در راستای جهاد تبیین اهداف بالاتری را برنامه‌ریزی کردیم که امیدواریم به این اهداف برسیم و گوشه‌ای از تعهدی که به این نظام داریم انجام شود. 

دلیل فاصله با آرمان‌های انقلاب، خود ما هستیم 

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در این دیدار با بیان اینکه دلیل فاصله ما با آرمان‌های انقلاب، خود ما هستیم، گفت: دین خدا دین عقل است و پیغمبران هم به این منظور مبعوث شدند. هرچه خارج از آن باشد دین نیست و انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد و تمدن بشر جز از راه عدالت قابل امکان نیست.

او یادآور شد: امروز منشا ظلم کشورهای اروپایی هستند اما مردم غرب از دولت‌های خود جدا شده و نسبت به حکومت خود اعتراض دارند و این انقلاب اسلامی ماست که صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ظالم در دین اسلام جایگاهی ندارد و بشر برای رسیدن به کمال نیازمند تحقق این امر است بنابراین تلاش همه انسان‌های متعهد برای نجات بشر ضروری است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عدالت، آرمان انقلاب و الهی است گفت: در این هدف بزرگ باید از همه چیز تخلیه شوید تا در پیاده کردن عدالت اسلامی که منشا امید و حیات نوع بشر است، موفق باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار