کاکر:

به تلاش برای تحقق ثبات افغانستان ادامه می دهیم

نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان اظهار داشت افغانستان و مردم آن تهدیدی برای اسلام‌آباد نیست.

انورالحق کاکر نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان گفت این بر عهده مردم افغانستان و سران آن است که در مورد آینده خود تصمیم بگیرند و اما پاکستان به عنوان یک کشور برادر و همسایه به حمایت از همه تلاش‌های جهانی برای یک افغانستان باثبات از نظر سیاسی و اقتصادی ادامه خواهد داد.

کاکر با تأکید بر اینکه اسلام‌آباد افغانستان و مردم این کشور را تهدیدی برای پاکستان نمی‌داند، تصریح کرد پاکستان انتظار دارد هیچ تهدید و آسیبی از خاک افغانستان متوجه این کشور نشود.

نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان اضافه کرد این کشور به‌طور صریح نگرانی‌های خود را در مورد حضور عناصر تروریستی و دست داشتن آنها در اقدامات تروریستی به حکومت طالبان منتقل کرده و آنها نیز این نگرانی‌ها را درک می‌کنند.

وی اظهار داشت افغانستان از موقعیت مهمی در منطقه برخوردار است و پاکستان به عنوان همسایه مایل است این اهمیت را با حمایت از همه تلاش‌های جهانی برای ثبات سیاسی و اقتصادی در افغانستان افزایش دهد.

کاکر در پاسخ به پرسشی درباره سفر «فضل الرحمان» رئیس حزب «جمعیت علمای اسلام پاکستان» به افغانستان گفت این سفر خصوصی بوده و در این مورد اظهار نظری نخواهد کرد.

نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان گفت: فرصت‌های بزرگی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک موقعیت برد-برد برای همه باشد؛ پروژه‌های ارتباطی بزرگ منطقه‌ای مانند خط راه آهن، تاپی و پروژه‌های دیگر به طور مساوی برای هر دو کشور و کل منطقه مفید خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار