مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خبر داد:

زوایای جدید درباره مقصران احتمالی حوادث کارگری استان سمنان

ناساری با اشاره به حادثه‌های شهرک صنعتی سمنان و گرمسار و واژگونی اتوبوس حامل کارگران گفت: پدافند غیرعامل استانداری سمنان به این قضایا ورود کرد تا این دست حادثه‌ها تکرار نشود.

طحان ناساری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طی اتفاقات یک ماه اخیر حادثه‌های ناگواری در بخش کارگری رقم خورد و منجر به جان باختن چند نفر از کارگران و نخبه های علمی کشور شد که نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان نیز در اینمورد ابراز تاسف کردند و دستور پیگیری صادر شد.

وی با اشاره به حادثه‌های شهرک های صنعتی شهرستان سمنان و گرمسار و واژگونی اتوبوس حامل کارگران یک واحد تولیدی در مهدیشهر، گفت: پدافند غیرعامل استانداری سمنان به این قضایا ورود کرد تا این دست حادثه‌ها تکرار نشود.

وی با بیان اینکه تلاش برای پیشگیری از حوادث کار یک ضرورت است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نقش هماهنگ کننده و مدیریت بر شهرک‌ها و واحد صنعتی دارد، افزود: واحدهای صنعتی متفاوتی از جمله در حوزه شیمیایی در استان سمنان فعال هستند و لازمه پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، رعایت اصول پدافند غیرعامل، داشتن نقشه پدافندی و داشتن طرح جامعه است.

وی اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی وقت گذاشته‌اند و نقشه پدافندی تهیه کرده‌اند و بخش زیادی از خواسته‌ها در حوزه پدافند غیرعامل را محقق کرده‌اند، اما برخی واحدها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در واحدی تولیدی در شهرک صنعتی سمنان که منجر به جان باختن ۲ کارگر بر اثر مسمومیت گازی شد، اگر تمهیدات پدافندی و ایمنی رعایت و آموزش‌های ایمنی، سلامتی و محیط زیست(HSE) به کارکنان ارایه می‌شد و کارگران از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کردند، اتفاق ناگوار رقم نمی‌خورد و شاید شاهد فوت آنان نبودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.