پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان پرداخت شد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری بیان کرد: در نهاد الهی خدمت گذار محرومین در همه نقاط کشور از مرز‌ها تا مرکز هستیم و بر اساس نیاز و مشکلات نیازمندان عمل می‌کنیم و خدمت می‌دهیم؛ همچنین در حال حاضر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او گفت: لذا برنامه مدون و جامعی برنامه ریزی شده و با استفاده از ظرفیت بالفعل و بالقوه خانواده‌ها است.

خدرویسی تصریح کرد: برخی مددجویان زمین‌گیر، سالمند یا بیمار صعب العلاج‌اند و مستعد شغل نیستند و صرفاً حمایتی هستند، دسته دیگر متناسب داشتن شغل هستند و توانمندسازی برای این دسته اجرایی می‌شود و امدادرسانی کمیته امروز هوشمند و کارآمد است و خدمات کاملا الکترونیک و تسهیل شده و هر فرد نیازمندی که در منزل درخواستش را در سامانه ثبت کند بر اساس قید فوریت خدمات به آن ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت : البته در حوزه درمان و تأمین مسکن نیازمند کمک‌های دولت و مجلس هستیم.

خدرویسی بیان کرد: ۴ هزار مددکار متعهد در کمیته امداد و ۳ هزار مددکار در مراکز نیکوکاری داریم و بزرگترین شبکه مددکاری را داریم.

او در مورد تأمین مسکن مددجویان گفت: با هماهنگی نهاد‌های انقلابی و دولت سازمان کمیته امداد از سازمان‌های موفق مسکن ساز است و سالانه تعداد قابل توجهی مسکن افتتاح شده و در اختیار نیازمندان قار می‌گیرد؛ همچنین در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، در ده ماه گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: پرداخت نقدی مستمری مددجویان برای یک نفر، ۷۷۰ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۹۰ هزار، خانواده ۳ نفره ۱ میلیون و ۵۲۵، خانواده چهار نفره ۱ میلیون و ۷۰۰ و مستمری برای خانواده ۵ نفره به بالا ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

او بیان کرد: گاهی برای یک خانواده در یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی انجام می‌شود و این افراد دریافتی از سوی کمیته امداد دارند که جهت درمان و یا تأمین مسکن است و مستمری فقط یک مورد خدمات است.

خدرویسی گفت: همچنین پیگیر افزایش مستمری مددجویان برای سال آینده بر اساس مصوبه مجلس به میزان ۳۰ درصد هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: امسال ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی تحویل داده خواهد شد و ۳۰ هزار مورد هم کار‌های آن در حال انجام است تا برای کل نو عروسان جهیزیه تأمین شود.

او  تصریح کرد: برای عیدی مددجویان زمانی که تأمین منابع صورت گیرد انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
گرفتن وام فقط در یک ساعت! 1400/02/04 - 13:13 گرفتن وام فقط در یک ساعت! و این در حالی است که بنده متاسفانه بارها در باره بانک ملی شعبه نسیم شهر رباط کریم به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی سابق اعتراض کردم و پیام دادم ولی متاسفانه تاکنون پیگیری، بررسی و رسیدگی هیچ خبری نیست چرا؟ بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم کد 2358
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم، بازنشستگان تامین اجتماعی را تحریم کرده است که گواهی کسر حقوقی یا ضمانت تامین اجتماعی را قبول نمی کند چرا؟ چرا با گذشت بیش از 34 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟ وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 10م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.درضمن پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
شما مستمری ماهانه ی دهک ۲ درآمدی هستند وجز اقشار ضعیف وسالمند رو قطع کردید...
به کدوم مددجویان ماهانه ۲۰۰میلیون کمک کردید؟
کاش میشید یه بازرسی هم از کمیته امداد امام انجام می شد البته باحضور مددجویان...
Iran (Islamic Republic of)
سیستان وبلوچستان
۱۲:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جزاکم خیرا
دست مردم بیکار
ونیازمند
میگیرید.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اکثرا سرمایه دارن
آخرین اخبار