کدام تخلفات نمره منفی دارد؟

برخی مواقع تخلفات حادثه ساز برای راننده منع خدمات ایجاد می‌کند.

پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر صبح امروز در برنامه زنده شهر امن گفت: قطعا به تخلفات حادثه ساز نمره منفی تعلق می‌گیرد. پلیس راهور به برخی از تخلفات مانند تخلفات حادثه ساز علاوه بر اعمال قانون نمره منفی می‌دهد. این نمره با نمرات دیگر بسیار متفاوت است. به این صورت که نمره پلیس نمره منفی و نمره ایجابی است و راننده متخلف را به سمت و سویی می‌برد که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت نماید. 

او تصریح کرد: هر نوع تخلفی که پذیرش و ریسک خطر را بیشتر داشته باشند تخلفات حادثه ساز گویند؛ که قانون رسیدگی به تخلفات در ماده ۷ به آن اشاره کرده است که ۲۰ تخلف حادثه ساز وجود دارد که نمره منفی دارد و باعث می‌شود در برخی مواقع هم برای راننده وسیله نقلیه منع خدمات درست می‌کند. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در جدول نمرات منفی که تخلفات حادثه ساز را شامل می‌شود به ۲۰ موضوع و نمره منفی و اعمال قانون‌های ان اشاره شده است که از جمله هرگونه حرکات نمایشی چه باری موتورسواران و خودرو‌ها مبلغ ۱۵۰ هزار تومان جریمه و ۸ نمره منفی برای پلاک شخصی و برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ نمره منفی در نظر گرفته شده است. 

سرهنگ کشیر بیان کرد: مورد بعدی تجاوز بیش از ۵۰ کیلومتر است که برخی رانندگان به اشتباه فکر می‌کنند که مثلا اگر ۵۵ کیلومتر در ساعت تردد کرده اند جریمه می‌شوند که باید بگوییم این تفکر اشتباه است و منظور قانونگذار تجاوز بیش از ۵۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز بوده است یعنی اگر مثلا در بزرگراه حکیم حداکثر سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر است، ولی شما با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت تردد نمایید اینجا شما بیش از ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز تردد داشته اید و این بند مربوط به راننده حادثه ساز می‌شود که مبلغ جریمه آن ۲۰۰ هزار تومان به استناد ماده ۷ و ۱۰ نمره منفی برای خودرو‌های عمومی و نیز ۱۵ نمره منفی بر روی گواهینامه و کد ملی راننده ثبت می‌گردد. 

او گفت: مورد بعدی در جدول نمرات منفی سبقت غیر مجاز در راه دوطرفه می‌باشد که مبلغ اعمال قانون آن ۲۰۰ هزار تومان و ۵ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۱۰ نمره برای خودرو‌های عمومی در نظر گرفته شده است. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین برای تخلف حادثه ساز عبور از چراغ قرمز ۲۰۰ هزار مبلغ اعمال قانون و ۵ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۱۰ نمره برای خودرو‌های عمومی نیز اعمال می‌شود. 

او گفت: همچنین برای تخلف حادثه ساز حرکت به طور مار پیچ ۱۵۰ هزار تومان جریمه و ۳ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۵ نمره برای خودرو‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار