شرقی ترین ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کشور افتتاح شد

همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، بخشدار ، و دیگر مسئولان شهرستان سراوان، ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کوهک افتتاح شد.

  محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی آیین افتتاح این پروژه مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران در نصف النهار ۴۴ تا ۶۳.۳ درجه  قرار دارد و ایستگاه کوهک تنها ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار ایران است که در نصف النهار ۶۳.۲۴ درجه قرار دارد.

وی  ادامه داد: کوهک شرقی‌ترین نقطه ایران و در دو کیلومتری مرز پاکستان قرارگرفته، که طلوع آفتاب در کشور ما  از این نقطه شروع می شود و به سرزمین آفتاب نیز معروف است. 

وی افزود: بدون شک اهمیت مرز و مناطق مرزی در هر کشوری بر هیچکس پوشیده نیست، چرا که مناطق مرزی نقش استراتژیک و حساسی در امنیت اقتصادی کشورها دارند. و اهمیت تولید دادهای هواشناسی برای امنیت سفرهای تجاری و تبادلات مرزی ، مرزنشینان این منطقه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 محسن حیدری گفت : ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کوهک سراوان یکی از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاهای تمام خودکار دنیا می باشد  که به لطف خدا و حمایت های دولت سیزدم با اعتبار سی پنچ میلیارد ریال افتتاح گردید و داده های ارزشمند آن در خدمت توسعه پایدار و آمایش سرزمین منطقه خواهد بود.

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار