بازار آب راه تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، بازار آب را راهکار تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: روند تبادل سهم آب در سمنان به‌عنوان دومین استان مرکزی بازار آب در کشور بسیار مطلوب است.

محسن عسکری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: امروز آب به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم بدل شده و آینده‌نگری درباره آب، اولویت مهم دولت و وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران است.

وی با اشاره به راه‌اندازی «بازار آب» در استان سمنان به‌عنوان دومین استان کشور، بیان کرد: امروز و پس از گرفتن مجوز ایجاد بازار آب برای سمنان و آغاز فعالیت کارگزاری این بازار، شاهد نخستین تبادل آب در بازار سهم آب سمنان بودیم که نشان می‌دهد روند شکل‌گیری بازار آب در این استان بسیار مطلوب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: هدف نهایی بازار آب، کاهش برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از طریق افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و اختصاص بخشی از آب صرفه‌جویی‌شده به حوزه صنعت با هدف کاهش حفر چاه‌های جدید است و این اهداف با جدیت در استان سمنان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به افت هر ساله سفره‌های آب زیرزمینی استان سمنان، اجرای راهکار‌های مختلف در راستای تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی در این استان را ضروری ارزیابی کرد.

بنخستین قرارداد بازار آب در سمنان در نمایشگاه دستاورد‌های دولت مردمی و معرفی خدمات کسب و کار استان سمنان (روایت پیشرفت) بسته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.