لغو انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری

انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزد‌های انتخاباتی به زمان دیگری موکول شد.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان مهلت ثبت نام از نامزد‌های انتخابات خانه مطبوعات استان در ۱۰ بهمن‌ماه، ۲۴ نفر از اعضای این خانه، نام خود را در فهرست نامزد‌ها به ثبت رساندند که تا ۱۵ بهمن‌ماه، هفت نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از ادامه حضور در جمع نامزد‌ها انصراف دادند.

وی افزود: از ۱۷ نفر باقی‌مانده در جمع نامزد‌ها و تا پایان مهلت تغییر نقش نامزدها، نام سه نفر برای شرکت در انتخابات بازرسان و اسامی ۱۴ نفر دیگر برای عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات به ثبت نهایی رسید.

احمدی با اشاره به اینکه مراحل بررسی شرایط نامزد‌ها بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات خانه مطبوعات از همان ابتدای ثبت نام آغاز شد، اضافه کرد: با انجام این مرحله، تعداد دیگری از ثبت‌نام‌کنندگان در بخش هیئت مدیره به دلیل نداشتن شرایط لازم کاندیداتوری از دور خارج شدند.


بیشتر بخوانید


وی، نداشتن بیمه رسانه‌ای را دلیل اصلی عدم امکان شرکت تعداد دیگری از نامزد‌ها بیان و اضافه کرد: این مورد با توجه به تبصره یک ماده ۲۱ اساسنامه خانه مطبوعات برای کسانی که در رسته روزنامه‌نگار در انتخابات خانه مطبوعات نامزد می‌شوند، الزامی است.

احمدی ادامه داد: بر همین مبنا پس از حذف این افراد، تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات خانه به حدنصاب تعیین شده یعنی دوبرابر اعضای هیئت مدیره و بازرسان نرسید و برگزاری انتخابات در ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ لغو شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده و لغو این انتخابات و همچنین پایان ماموریت و مسئولیت هیئت مدیره خانه مطبوعات طبق ماده ۲۷ اساسنامه این خانه، پیگیری‌های لازم درباره چگونگی ادامه فعالیت خانه در استان از معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مباحث مربوط به چگونگی پذیرش افراد برای نامزدی انتخابات خانه مطبوعات در اساسنامه این خانه ذکر شده است، اضافه کرد: لازم است داوطلبان، مطالعه کامل و دقیقی از این شرایط داشته باشند، به ویژه آن که ارائه گواهی عدم سوپیشینه و بیمه رسانه‌ای به‌روز شده و نبود مغایرت در نوع بیمه اعلامی از موارد مهم در این رابطه است.

احمدی از اهالی رسانه‌ای استان خواست: نسبت به تکمیل پرونده در سامانه جامع رسانه‌ای کشور و رعایت نظم خبرنگاری توجه جدی‌تری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار