آغاز بهره برداری از ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی در آذربایجان غربی

در ششمین روز دهه فجر ۱۴۲ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

همزمان با ایام الله فجر انقلاب اسلامی، به دستور استاندار آذربایجان‌غربی، ۱۴۲ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها که به صورت نمادین در کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش در شهرستان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی برای یکهزار و ۲۴۷ نفر اشتغالزایی و برای چهار هزار و ۲۲۹ نفر تثبیت اشتغال انجام شده و ۲۳ هزار و ۶۰۵ خانوار از عواید اجرای این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

خسرو شهبازی ادامه داد: کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش ارومیه نیز با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع پوره میوه و لواشک در سال، با اعتبار هزینه شده هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است، اضافه کرد: ۶۰ خانوار از عواید اجرای این طرح بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از مجموع این پروژه ها، بیشترین پروژه مربوط به تعداد ۷۸ طرح در بخش آب و خاک،  ۱۵ پروژه در زیر بخش صنایع کشاورزی با ۴۱۹ نفر اشتغال زایی، ۱۱ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۰ پروژه در زیر بخش تعاون روستایی، ۱۰ پروژه نیز در بخش بهبود تولیدات دامی، ۶ پروژه در حوزه امور عشایری، ۶ پروژه در بخش بهبود تولیدات گیاهی، ۴ پروژه در شهرک‌های کشاورزی و تعداد ۲ پروژه نیز در حوزه شیلات و آبزیان به بهره برداری رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.