وزیر ارتباطات:

ماهواره سایر کشور‌ها را با قیمت‌های اقتصادی در مدار زمین قرار می‌دهیم

وزیر ارتباطات گفت: به دنبال درآمدزایی از صنعت فضایی هستیم و تا پایان دولت سیزدهم ماهواره کشور‌های متقاضی را با قیمت‌های اقتصادی در مدار قرار می‌دهیم.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: پوشش فیبر نوری در ۲۰۰ شهر از روز گذشته (۱۷ بهمن) از شش میلیون خانوار عبور کرد و در صورتی که این خانواده‌ها درخواست بدهند ظرف یک ماه خطوط با کیفیت و پرسرعت را برای‌شان فراهم می‌کنیم. سرعت اینترنت تحت فیبر نوری که در استان یزد افتتاح شد، ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بود. تاکید می‌کنم مردم باید حتما درخواست فیبر نوری بدهند تا برای‌شان فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پوشش فیبر نوری به هفت میلیون خانوار تا پایان سال ۱۴۰۲ سخن گفت.

زارع‌پور با بیان این‌که «به دنبال درآمدزایی از صنعت فضایی کشور هستیم»، گفت: در پی اقتصادی کردن صنعت فضایی کشور هستیم، اما لازمه‌اش تثبیت و ارزان کردن فناوری‌های موجود در این صنعت است.

وی از قیمت‌های اقتصادی برای پرتاب ماهواره سایر کشور‌ها توسط ایران به فضا سخن گفت و افزود: دنبال این هستیم تا پایان دولت سیزدهم ماهواره کشور‌های متقاضی را هم با قیمت‌های اقتصادی در مدار زمین قرار دهیم.

 زارع پور گفت: روز گذشته با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر‌های میبد، بافق و حمیدیا، میزان پوشش فیبر نوری از شش میلیون خانوار در کشور گذشت و تا پایان سال نیز به این میزان یک میلیون پوشش دیگر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی این پروژه در بیش از ۲۰۰ شهر کشور، افزود: با ایجاد دسترسی فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها، سرعت دسترسی‌ها بشدت افزایش پیدا می‌کند و این قابلیت وجود دارد تا کاربران به سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

زارع پور با بیان اینکه کاربران در مناطق تحت پوشش قرار گرفته می‌توانند درخواست خود را برای دریافت خدمات ارائه کنند، تصریح کرد: اپراتور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه دسترسی به اینترنت فیبرنوری را برای متقاضیان فراهم کند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون بازی امروز ایران و قطر، با اظهار امیدواری نسبت به برد ایران، بازی را دو بر یک به سود تیم ملی کشورمان پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ ماهواره آماده در صف پرتاب داریم، افزود: بیش از ۳۰ ماهواره نیز در دست ساخت است و به مرور از اواسط سال آینده آماده می‌شوند.

زارع پور تصریح کرد: ماهواره بر‌های ما در کلاس لئو برای پرتاب ماهواره‌هایی تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم در مسیر تثبیت قرار دارند و ان شاء الله با فناوری‌های جدیدی که به آن دست پیدا کردیم نیز تثبیت می‌شوند و می‌توانند ماهواره‌های ایرانی را در مدار قرار دهند.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه پنج ساله‌ای که برای دستیابی به مدار ژئو در دست اجراست، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و هم افزایی که در همه بخش‌های فضایی هست تا پایان دولت یک پرتاب زیرمداری داشته باشیم و لی طبق برنامه ده ساله صنعت فضایی کشور تا ۱۴۰۷ باید به مدار ژئو دست پیدا کنیم.

 زارع پور در حاشیه حیاط دولت، گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرایی از کاربران فراهم نبود، اما در بازی ایران و ژاپن، ترافیک داخل کشور از مرز ۷ ترابیت بر ثانیه عبور کرد که این عدد در ابتدای دولت ۲.۱ بود و بیش از سه برابر شده است.

وی ادامه داد: اوج مصرف نشان دهنده این است که زیرساخت‌های کشور آماده میزبانی از چنین ترافیکی است و در مورد پخش زنده نیز سکو‌ها و پیام رسان‌های شبکه اجتماعی داخلی پخش زنده کردند و هم تلوبیون و آماری که ارائه شده بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از تلوبیون دیدند و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر به طور همزمان تماشا کردند. از این ۷ ترابیت بر ثانیه تقریبا بیش از ۳۰ درصد آن مربوط به تلوبیون است که نشان می‌دهد سکو‌ها جاندار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
مرد مومن بازی پابجی هم فیلتر کردن میخواد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
با احترام زیر پا گذاشتن آمریکا به کنار اما پیشرفت و ابرقدرت شدن هم به حرف یا این راحتی ها هم نیست اول ظرفیت پذیرش انتقاد ها باید متناسب بشه که بعد ظرفیت پذیرش هر نوع حرفی و بی ادبی بالا برود و ادب و احترام در نقد و انتقاد هم کاملا عادی شود و سپس فقر عمومی هم ریشه کن بشه که در نهایت ملت ما بجای تغییر حکومت‌ها بطرف تغییر ذهنیت و انعطاف خودمان نهادینه شویم که در کل ...بهشت را به عمل و بها دهند و نه حرف و ادعا و بهانه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوری
۰۶:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
درود بر مهندس زارع پور
وزیر ارتباطات و فناوری از خطه کرمانشاه
حرفی که امام خمینی(ر) 40 سال پیش زد شعار نبود که(ما آمریکاه را زیر پا میزاریم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
وقتی هنوز خطا داریم و بعد از چند پرتاب ناموفق ب این موفقیت رسیدم قبول چنین کاری ریسک بسیار بزرگیه و درصورت عدم موفقیت اسیب بسیار زیادی ب وجهه ای ما میزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اول بفرمائید این ماهواره ها که پرتاب کردید کاری هم میکنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
شما خدمات درست اینترنت با قیمت مناسب بده و به وضعیت فیلترینگ هم یک سرو سامانی بده، صادرات و حمل ماهواره کشورهای دیگه پیشکش. پیشاپیش ممنونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اقا نخواستیم !
این اجرام را نفرستید تو فضا که برگردن بخورن تو سرو کله ملت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
پس چرا خودتان یک ماهواره ارسال تصاویر تلویزیونی و مخابراتی ندارید؟ عقل که نباشد جان در عذاب است
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۴:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ایول عالیه این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تو فیلتر نکن ماهواره پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
مثلا کدوم کشورا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
الان این ماهواره هایی که درمدار قراردارند الان چیکارمیکنند؟
Italy
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
پارازیت میندازن رو ماهواره های استارلینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
دور زمین میچرخند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
بدو بدو مریخ دو نفر...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تقی زاده میخای ببینی کی بود بیا اینجا خودتحقیرها راببین
آخرین اخبار