تعداد پایگاه‌های امداد و نجات زنجان جوابگوی نیاز استان نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان وجود دارد، گفت: این تعداد جوابگوی نیاز استان نیست.

 حکمت‌اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: توسعه شبکه امداد و نجات جزو اولویت‌های ماست تا سریعتر به صحنه حادثه برسیم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از وظایف ما آزادسازی مصدومان حوادث است، گفت: با وجود آنکه همواره در حوادث، آمبولانس اعزام می‌کنیم، اما وظیفه در این حوزه نداریم و انتظار است که دانشگاه علوم‌پزشکی هلال احمر را در کنار خود به عنوان نیرویی اثرگذار ببینند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند هلال احمر بحث اسکان اضطراری است، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه اخیر یک خودروی فرماندهی با قیمت ۵۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه به میزان ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات ارتباطی برای هلال‌احمر استان اختصاص یافت، ادامه داد: بخش بانوان هلال‌احمر نیز در استان در مرکز کنترل هماهنگی راه‌اندازی شد.

وی افزود: مقرر است ۴۰ درصد خدمات هلال‌احمر به وسیله هوش مصنوعی انجام شود هرچند که این اقدام هنوز تکمیل نشده است، اما داده‌ها در نرم‌افزار مشخصی بارگذاری شده که می‌تواند بدون وقفه در زمان حوادث به کمک هلال احمر بیاید.

وی با بیان اینکه ۱۸۸ نفر را در ۱۱ ماه اخیر به مراکز درمانی انتقال داده‌ایم، گفت: هرچند بیمارستان‌های استان، مصدومان تریاژ شده هلال‌احمر را قبول نمی‌کنند در صورتی که در اغلب استان‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند و این موضوع یک خلا در استان است و هم اینک مدیرکل علوم پزشکی پیگیر این موضوع است و شرایط ۵۰ درصد بهتر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۹۳ مصدوم در استان در ۱۱ ماهه جاری در حوادث، آزادسازی شده‌اند، گفت: انتظار داریم مسئولان استانی برای خرید تجهیزات به ما کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه مانور بزرگ سد تهم در استان در طول ماه‌های قبل در زنجان برگزار شد، گفت: باید مهارت همکاران تقویت شود که بدین منظور این مانور‌ها انجام می‌شود تا همه ارگان‌ها به یک ادبیات مشترک برسند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار امسال در زمینه انتخاب و گزینش تیم واکنش سریع به صورت حرفه‌ای و علمی اقدام کردیم، گفت: از بین ۳۰ نفر توانستیم ۱۷ نفر را در اختیار بگیریم که این افراد به استخدام هلال احمر در خواهند آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.