حماس: جنگ غزه نشان‌دهنده فقدان اراده جامعه بین‌المللی است

اسامه حمدان از سیاست‌های دوگانه جامعه بین‌المللی در قبال جنگ غزه انتقاد کرد.

کشور‌های غربی که خود را داعیه دار حمایت از حقوق بشر و ارزش‌های لیبرال می‌دانند، اکنون چشمان خود را بر روی کشتار بیش از ۱۲ هزار کودک در غزه بسته اند و به اسراییل در قالب حق دفاع از خود اجازه می‌دهند اقدام به نسل کشی فلسطینیان کند؛ امری که به شدت از سوی افکار عمومی جهانی مورد نکوهش قرار گرفته است. 

به گزارش الجزیره، اسامه حمدان، یکی از مقامات ارشد حماس امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود در لبنان اعلام کرد: جنگ غزه نشان دهنده فقدان اراده از جانب جامعه بین المللی و نیز استاندارد‌های دو گانه آنهاست. 

وی خاطر نشان کرد: با ادامه بمباران باریکه محاصره شده غزه و ممانعت از ورود کمک‌های سازمان‌های امدادی، بحران انسانی در این باریکه در یکصد و بیست و چهارمین روز جنگ در حال عمیق‌تر شدن است. اشغالگران اکنون به قتل‌های خود ادامه می‌دهند و اقدام به گلوله باران کاروان‌های کمک‌های امدادی می‌کنند. 

حمدان در ادامه با اشاره به گمانه زنی‌ها پیرامون توافق صلح احتمالی با رژیم صهیونیستی گفت: یک هیات از مقامات حماس به رهبری خلیل الحیا، عضو دفتر سیاسی این جنبش قرار است با سفر به قاهره، پایتخت مصر، درباره توافق صلح با مقامات قطری و مصری گفتگو کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهت تحقق یک صلح حقیقی، حماس خواستار استقرار آتش بس فوری و صدور اجازه برای ورود کمک‌های به مناطق محاصره شده است. این امر می‌تواند به رفع محاصره و انجام تبادل اسرا میان طرفین کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار