استاندار قزوین:

کانون پرورش فکری از متولیان اردو‌های مدرسه‌ای است

استاندار قزوین گفت: بدون تردید کانون پرورش فکری یکی از متولیان برگزاری اردو‌های مدرسه به شمار می‌رود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه افتتاح نخستین مرکز تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر قزوین، ماندگارترین خاطرات کودکی را اردو‌های مدرسه‌ای دانست و گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با یک نگاه خاصی در دوران پهلوی به دلیل تربیت جهت دار کودکان شکل گرفت، اما جمهوری اسلامی این فضا را طوری تحت تاثیر قرار داد تا آینده این کودکان را به مسیر درست تغییر کند.

وی ادامه داد: قزوین به دلیل دیر استان شدن، عقب ماندگی‌هایی نسبت به برخی از استان‌ها دارد که با برنامه ریزی‌های صحیح و جهت دار می‌توان آن را در آینده نزدیک جبران کرد.

به گفته استاندار قزوین، انتظار داریم که مراکزی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ضمن گسترش دایره فعالیت‌های خود، کمبود‌های موجود را در کمترین زمان ممکن مرتفع کند.

اعلایی با اشاره به ظرفیت غنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و اینکه این حوزه توانایی سرمایه گذاری میلیاردی را در برخی مراکز از جمله اردوگاه یانس آباد، تاکید کرد: امیدواریم با کمک آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری به درستی از این ظرفیت مثبت در استان استفاده کرد.

۶۰ نوع فعالیت ادبی و هنری در قزوین انجام می‌شود

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین نیز در این نشست گفت: ۱۶ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۸۸ پرسنل در سطح استان فعال هستند و ۶۰ نوع فعالیت‌های ادبی و هنری از سوی کانون اجرا می‌شود.

وی، یکی از مهمترین جشنواره‌های این کانون، جشنواره قصه گویی است که سال گذشته قزوین توانست در این بخش حایز رتبه دوم کشوری شود.

این مسئول بیان کرد: از مجموع ۱۸۰ هزار جلد کتاب موجود در سطح کانون‌های پرورش فکری استان، در حال حاضر ۳۶ هزار جلد به امانت داده شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز بیش از ۶۰ هزار کودک و دانش آموز از سینما و آمفی تئاتر کانون بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: یک دستگاه کامیون سیار این کانون توانسته با ارایه فعالیت‌های خود ۲۵ هزار مخاطب روستایی را سرگرم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار