پرداخت ۱۰۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به بانوان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۳ فقره انواع تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان این استان پرداخت شده است.

زهرا حبیبی اظهار داشت: برای پرداخت این تسهیلات ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین و در اختیار بانوان اشتغال‌زا قرار داده شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۹ فقره تسهیلات با ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و براساس تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید بود.

حبیبی اضافه کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی ۳۹ نفر از بانوان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

وی یادآور شد: همچنین ۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ و در قالب مشاغل خانگی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به ۶۴ نفر از بانوان پرداخت شده است.

حبیبی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد بالای ۴۰ سال سن در استان، اظهار داشت: اجرای این طرح با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری براساس انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه با ۶ آموزشگاه آزاد دارای مجوز از اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان عملیاتی شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: با اجرای این طرح ۵۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد بالای ۴۰ سال سن در چهارمحال و بختیاری آموزش‌های خیاطی، قالی‌بافی، آرایشگری، پرورش مُرغ خانگی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی را فرا گرفتند.

حبیبی به اجرای طرح‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: به‌منظور ارائه مشاوره به ۷۵۰ نفر از ساکنان دو محله در شهرکرد ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و سازمان امور اجتماعی کشور تامین و هزینه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار