تشییع و خاکسپاری پیکر سید مهدی طباطبایی پور استاد نهج البلاغه در اصفهان

پیکر سید مهدی طباطبایی پور استاد نهج البلاغه در اصفهان تشییع و در آرامستان باغ رضوان به خاک سپرده شد.

سید مهدی طباطبایی‌پور استاد نهج‌البلاغه پس از تحمل یک دوره نقاهت شدید روز چهارشنبه در اصفهان دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم ختم مرحوم طباطبایی‌پور روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۸:۳۰ در حسینیه رضوی خیابان کمال برگزار خواهد شد.

او از پیشگامان انقلاب شکوهمند اسلامی، نیرو‌های فعال از ابتدای نهضت حضرت امام خمینی (ره) و از معدود فعالان جدّی مستمر، مداوم، ثابت و با اخلاص بود و از ابتدا تا انتها در مسیر مستقیم ولایت و رهبری قرار داشت و در دوران دفاع مقدس در جبهه و پشت جبهه خدمات بسیار ارزنده‌ای را از خویش بجای گذاشت.

مرحوم طباطبایی‌پور علاوه بر خدمات انقلابی، منشا آثار ارزشمند و جاودانی در عرصه‌های مختلف علمی، تدریس و تفسیر نهج‌البلاغه، مدیریتی، محرومیت‌زدایی، مسجدسازی، بهداشتی درمانی و ... در عرصه‌های ملی و حتی فراملی بود.

ساخت ۱۰۰۱ مسجد روستایی، ساخت بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان بی بضاعت و ساخت بیمارستان و پژوهشکده پیوند اعضای کوثر از خدمات آن مرحوم است.

از مرحوم سید مهدی طباطبایی‌پور ۲۵ جلد کتاب پیرامون نهج البلاغه شامل ترجمه، تفسیر، داستان و اشعار علوی از جمله سرگذشت یک سرباز، دفتر اول تا چهارم نهج البلاغه، عبرت، آیین دوستی، نهج‌البلاغه سلام و تاثیر گفتار امام علی بر رفتار امام خمینی به یادگار مانده است.

آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهانی در پیامی هم درگذشت این نهج البلاغه پژوه و خیر اصفهانی را تسلیت گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.