سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

تایید صلاحیت بیش از ۷۳ درصد از نامزد‌های انتخابات مجلس

طحان نظیف گفت: امسال به ازای هر کرسی انتخابات مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد‌ هستند و بیش از ۷۳ درصد از نامزدها تایید صلاحیت شده‌اند.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در بخش خبری ۱۴ درباره آخرین آمار تایید صلاحیت‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده اند، اما این آمار به طور دقیق ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر است.

وی ادامه داد: به ازای هر کرسی بیش از ۵۱ نفر نامزد‌های امسال هستند و درصدی هم اگر بخواهیم آمار ارائه دهیم باید گفت بیش از ۷۳ درصد از نامزدها تایید صلاحیت شده اند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: به لحالظ جنسیت ۶ برابر نماینده‌های مجلس این دوره نامزد زن داریم و به لحاظ رده سنی، بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی داریم که صلاحیت آن‌ها ها قبول شده و از دهه شصتی‌ها هم بیش از ۵ هزار نفر نامزد داریم.

وی ادامه داد: از اقشار و اصناف مختلف هم در بین نامزد‌ها وجود دارند. بیش از ۱۱۰۰ نفر از اساتید داریم. حدود ۲۵۰ نفر از پزشکان و کادر درمان هستند و بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و از گروه‌های مختلف سیاسی حاضر هستند و لذا بستر مشارکت همه احزاب فراهم است  به امید خدا با انتخاب مردم آن چه که شایسته مردم است را در انتخابات پیش رو ببینیم.

وی در انتها گفت: بر اساس قانون انتخابات این مرحله تایید صلاحیت‌ها مرحله نهایی است. اما اگر کسانی در مرحله قبلی صلاحیتشان تایید شده بود و به هر دلیلی در این مقطع عدم تایید آن‌ها ابلاغ شده قانون تنها برای آن‌ها یک فرصت کوتاهی را ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
راست میگی؟؟
آخرین اخبار