آب پایدار شبکه توزیع ۱۱ روستا با جهاد آبرسانی در سیستان ارتقا یافت

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شبکه توزیع و خطوط انتقال آب ۱۱ روستای شهرستان هامون اصلاح و توسعه یافت و علاوه‌بر این مشکل آب آشامیدنی اهالی حسن‌آباد ورمال بعد ۲۵ سال مرتفع شد.

علیرضا نارویی در  تشریح اقدامات انجام شده در حوزه آب منطقه سیستان   بیان کرد: عملیات اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب ۱۱ روستا به طول بیش از ۵۱ کیلومتر در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: علاوه بر آن با اجرای خط انتقال آب برای شهرک حسن‌آباد ورمال به طول بیش از هشت کیلومتر، مشکل آب آشامیدنی اهالی این روستا، بعد از ۲۵ سال برطرف شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اقدامات تنها بخشی از فعالیت‌های انجام شده شرکت آب و فاضلاب استان برای پایداری وضعیت آب آشامیدنی و ارتقای سیستم انتقال و توزیع آب در سطح روستاهای سیستان در قالب طرح جهاد آبرسانی در سطح شهرستان هامون است.

وی گفت: با توجه به نیاز مبرم ساکنان این حوزه، در قالب جهاد آبرسانی و اقدامات اضطراری برای رفع تنش آبی ناشی از عدم تحقق حقابه هیرمند در طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان پروژه‌های مختلفی در دست اجراست.

نارویی طرح تأمین آب اضطراری سیستان و شهر زاهدان را شامل حفاری چاه در منطقه هامونِ هیرمند، شیله و حرمک اعلام کرد و افزود: خطوط انتقال آب و برق این طرح نیز اجرا شده و اخیرا بخشی از تجهیزات فاز اول شیرین‌سازی نیز وارد منطقه شده است.

به گفته معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، پس از ساخت و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، آب منطقه سیستان در بخش آشامیدنی تا تکمیل طرح‌های آبرسانی پایدار به طور اضطرار تأمین می‌شود.

وی بر رعایت الگوی مصرف و ترویج فرهنگ مدیریت بهینه آب، با توجه به محدودیت منابع آبی، تشدید خشکسالی و بدعهدی کشور افغانستان در تامین حقابه تأکید کرد.

برچسب ها: استانداری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار