اسرائیل خواستار استعفای رئیس آنروا شد

در پی مطرح شدن ادعای جدید اسرائیل در خصوص وجود تونل‌های حماس زیر مقر آنروا در غزه، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار استعفای رئیس آنروا شد.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه خواستار استعفای فوری کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) شد. 

این درخواست پس از آن مطرح شد که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد یکی از تونل‌های حماس را در زیر مقر این سازمان در غزه شناسایی کرده اند.

به گزارش راشاتودی، ارتش اسرائیل مدعی شد: «نظامیان اسرائیلی یک چاه تونلی را در نزدیکی مدرسه آنروا پیدا کردند. این چاه به یک تونل زیرزمینی حماس منتهی می‌شد و از زیر ساختمانی که به عنوان مقر اصلی آنروا در نوار غزه عمل می‌کرد عبور کرد.» 

رژیم صهیونیستی ادعا کرد زیرساخت‌های برق در تونل به دفتر مرکزی آنروا متصل بوده است.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با تلویزیون تاک ادعا کرده بود که ۱۳ کارمند آنروا به طور مستقیم یا غیرمستقیم با حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مرتبط بوده اند.

آژانس سازمان ملل متحد که وظیفه کمک به فلسطینی‌ها در غزه را برعهده دارد، در هفته‌های اخیر پس از آنکه اسرائیل چند تن از کارمندان خود را به کمک به حماس در انجام حمله مرگبار ۷ اکتبر به شهر‌های اسرائیل متهم کرد، مورد بررسی قرار گرفته است. سازمان ملل ۹ کارمند را اخراج کرده و تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرده است. این اتهامات باعث شد تا چندین کشور، از جمله ایالات متحده و انگلیس، کمک مالی به UNRWA را متوقف کنند.

سازمان ملل خواستار آتش‌بس در غزه شده و هشدار داده است که عملیات اسرائیل فاجعه‌ای انسانی در غزه ایجاد می‌کند.

برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار