آمار ۵۰ درصدی تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسواران است

انضباط بخشی به تردد‌های ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است.

سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن گفت:ضمن تشکر از مردم در همکاری با پلیس در اجرای محدودیت‌ها و پارک منظم و استفاده از مسیر‌های جایگزین در مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و قدردانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرنگاران نسبت به اطلاع رسانی محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی این مراسم گفت: پلیس از ماه‌ها قبل جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم اقدامات و جلسات خود را با دیگر سازمان‌های مرتبط انجام داده بود و روز گذشته نیز با تمام توان در معابر و محدوده‌های این مراسم جهت نظم بخشی به تردد‌ها حضور داشت. 

وی افزود: طرح ۱۰ که همان نظم بخشی و ساماندهی و ایمنی تردد موتورسواران در شهر تهران می‌باشد از روز ۱۸-۱۰-۱۴۰۲ اجرا و همچنان ادامه دارد. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: دلیل اجرای این طرح به این خاطر است که یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور بحث تردد‌ها، تصادفات و تخلفاتی است که این قشر از کاربران ترافیک انجام می‌دهند. 

سرهنگ مومنی افزود: ۵۰ درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران مربوط به موتورسوران است و همچنین ۶۲ درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز مربوط به موتورسواران می‌باشد که این آمار بسیار بالایی است. 

وی گفت: اگر بتوانیم بحث تخلفات و تصادفات موتورسواران را مهار نماییم به یک کاهش بسیار خوبی از این تصادفات خواهیم رسید. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بحث انضباط بخشی به تردد‌های ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است که با این رویکرد بحث ساماندهی موتورسواران و ایمن تردد آن‌ها با عنوان طرح ۱۰ مطرح که با ده راهکار شروع شد. 

سرهنگ مومنی افزود: این راهکار‌ها در سه مولفه آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی ترافیک و اعمال قانون و اجرای مقررات آغاز شد. به عنوان مثال در بحث اعمال قانون‌های موتورسواران به انواع مختلفی، چون توقیفات ساعتی، توقیف در پارکینگ‌ها، اعمال قانون و حتی اجرای طرح موتوریار به عنوان مجازات جایگزین و اقدام آموزشی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.