ثبت‌نام بیش از ٢ میلیون دانش آموز در مسابقات قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ٢ میلیون و ٢۵٠ دانش آموز در مسابقات قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مواردی که وزیر آموزش و پرورش در جلسات  تاکید می‌کند بحث هم افزایی با بخش های بیرونی آموزش و پرورش است. دانش‌آموزان فقط متعلق به یک وزارتخانه نیستند بلکه به حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تعلق دارند.

او ادامه داد: دانش آموزان در دست ما امانت هستند و ما باید برای رشد تربیتی پرورشی آن‌ها تلاش کرده و خدماتی را به آن‌ها ارائه کنیم.

وی افزود: مسیر آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است و در این سند  تربیت دانش آموزان بر اساس شش ساحت انجام می‌گیرد و مدرسه  محل تربیت محله است.  هنر یکی از رساترین راه ها برای رشد دانش آموزان است و سرود به عنوان یک بستر عمیق و تربیتی مورد غفلت واقع شده است.

پورثانی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، محور رشد دانش آموزان فقط به کتاب و مدرسه محدود نیست و دانش آموزان می‌توانند در خارج از فضای فیزیکی دروس را بیاموزند. در سال گذشته حدود ٣۶ هزار دانش آموز در جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت کردند. بستر پرورشی یعنی یک بستر متفاوت برای رشد دانش آموز، ما از ظرفیت سرود برای رشد و تربیت دانش آموزی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در ۲۲ بهمن هر غرفه وزارت آموزش و پرورش یک سرود می‌خواندند. همچنین در اطلاع رسانی ۲۶۴ گروه سرود برای اجرای برنامه ها اعلام آمادگی کردند. 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری فردا در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: جشنواره فردا دارای ۸۰ رشته در حال برگزاری است، همچنین جشنواره سرود رضوی در سه بخش انجام خواهد گرفت.  اختتامیه این جشنواره در مشهد برگزار خواهد شد. در این جشنواره بیش از ۲.۵ میلیون نفر در سال گذشته شرکت کردند. 

او ادامه داد: ٨٠٠ دارالقرآن در سراسر کشور داریم. ٢ میلیون و ٢۵٠ دانش آموز در این دوره از مسابقات قرآنی ثبت‌نام کردند. مسابقات قرآن دانش آموزی  هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و در سال‌هایی که برگزار نمی‌شود به صورت دانشجویی برگزار می‌شود.

پورثانی گفت: دختران و پسران در این مسابقات می‌توانند شرکت کنند که در گروه بزرگسالان ۴ دانشجو و در گروه نوجوانان ٣٠ دانش‌آموز می‌توانند شرکت کنند. در گروه بزرگسالان مسابقات قرآنی به آموزش‌های عالی مربوط است. به جز ایران ١۵ کشور اسلامی نیز در این مسابقات به رقابت می‌پردازند. در این دوره ٢ میلیون نفر در فرایند حفظ قرآن قرار گرفتند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۶:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام،

چهارم دبستان در مسابقه احکام دوم شدم، نفر اول کسی بود که پدر و مادرش معلم قرآن بودند.
آخرین اخبار