افتتاح سومین هیأت صلح دانش آموزی ناحیه ۳ آموزش و پرورش اهواز

افتتاحیه سومین هیأت صلح دانش آموزی ناحیه ۳ آموزش و پرورش اهواز با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان برگزار شد.

در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و گسترش آستانه صبر و تحمل در جامعه، با حضور حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، تعدادی از مسئولان معاونت توسعه حل اختلاف استان و مدیر آموزش پرورش ناحیه ۳ اهواز، سومین هیأت صلح دانش آموزی راه اندازی شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، دانش آموزان را به ترویج فرهنگ غنی صلح و سازش تشویق کرد و گفت: دانش آموزان باید کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها و ترویج فرهنگ صبر و گذشت همیار دستگاه قضایی باشند و در این زمینه از مسائل حقوقی و قضایی آگاهی کافی داشته باشند.

او می‌گوید: مدرسه و دانشگاه یکی از اثرگذارترین نهاد‌های هستند که می‌توانند آستانه تحمل، گذشت، صلح و بخشش را در جامعه گسترش دهند و لازم است در کتب درسی فرهنگ صلح و سازش را بعنوان یک ضرورت جامعه برای دانش آموزان و دانشجویان تدریس شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به اینکه خوزستان بعنوان الگو در زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش در کشور شناخته شده است و باید همواره با کمک دانش آموزان استان این فرهنگ غنی که منجر به ایجاد امنیت و آرامش پایدار بین مردم می‌شود گسترش پیدا کند، گفت: مردم خوزستان با سابقه دیرینه ولایت مداری و دین داری که دارند نباید پرونده‌های قضایی، اختلافات و دعاوی گسترده‌ی داشته باشند و می‌شود با استفاده از ظرفیت دانش آموزان، اختلافات و دعاوی را بطور چشمگیری کاهش داد.

این مقام قضایی در ادامه به بیان اهداف و سیاست‌های دستگاه قضایی پرداخت و  گفت: با توجه به اثرگذاری دانش آموزان در ترویج فرهنگ‌ها و سنت‌های ارزشمند در جامعه، مرکز توسعه حل اختلاف به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بسیار خوب دانش آموزان، هیات‌های صلح تشکیل و راه اندازی می‌کند و با برگزاری دوره‌های کاربردی آموزشی برای آنها، فعالیت‌های فرهنگی صلح و سازش را بین مردم ترویج و نهادینه می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.