صدور هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و کاهش دما در اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال بارش برف و کاهش محسوس دما در این استان در روز‌های پایانی هفته پیش‌رو هشدار داد.

در این اطلاعیه که روز سه‌شنبه در قالب هشدار سطح زرد کشاورزی با شماره ۱۱ انتشار یافته، در توصیف پدیده‌های مورد انتظار آمده است: فعالیت سامانه بارشی و سرد از ظهر جمعه (۲۷ بهمن) تا ظهر یکشنبه (۲۹ بهمن) در قالب بارش برف، کاهش محسوس دمای هوا و تداوم یخبندان در نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده است: احتمال خسارت به سازه‌های گلخانه‌ای و واحد‌های دامداری و مرغداری بر اثر بارش برف و کاهش دما و خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات آبیاری کشاورزی بر اثر رخداد یخبندان مورد انتظار است.

با توجه به این شرایط پیش‌بینی و ذخیره‌سازی سوخت دوم و مدیریت دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و سردخانه‌ها، فعال‌سازی سیستم حرارتی و کنترل مستمر آن در گلخانه‌ها در زمان بارش برف و در صورت لزوم برف‌روبی سقف گلخانه‌ها، انتقال ادوات کشاورزی به مکان‌های مناسب و اضافه کردن ضدیخ به ماشین‌آلات برای جلوگیری از ایجاد خسارت توصیه شده است.

در ادامه این اطلاعیه نیز تخلیه پمپ‌های آب برای جلوگیری از یخ‌زدگی؛ تنظیم جیره غذایی مناسب برای دام‌ها و مراقبت از دام‌های آسیب‌پذیر در برابر سرما، تنظیم جیره غذایی و هوادهی استخر‌های پرورش ماهی با توجه به احتمال یخ‌زدگی، مدیریت زهکشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در هنگام بارندگی، حفاظت از کندو‌های زنبورعسل در برابر سرما و یخبندان و خودداری از هرس زود هنگام باغ‌ها به‌ویژه در نقاط سردسیر مورد تاکید قرار گرفته است.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.