برگزاری مانور شبیه سازی انتخابات در هرمزگان

همزمان با سراسر کشور مانور شبیه سازی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هرمزگان برگزار شد.

حبیب بهادری فرماندار بندرعباس گفت: در این مانور دستگاه احراز هویت بصورت آزمایشی شبیه سازی شد.

 بهادری افزود: ۶۴۳ شعبه شامل بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندر خمیر و بوموسی در حوزه مرکزی هرمزگان فعالیت می‌کنند که از این شمار ۳۸۴ شعبه آن در شهر بندرعباس مستقر هستند.

وی گفت: نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن ماه به مدت دو هفته و مجلس شوای اسلامی نیز از سوم اسفند تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز می‌کنند.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه چاپ بنر‌های انتخاباتی باید در چاپخانه‌های مجاز صورت گیرد، گفت: با توجه به تغییر در قانون تبلیغات انتخابات بر اساس مصوبه هیئت نظارت، نامزد‌های انتخابات باید پوستر خود را در ابعاد صد در ۷۰ چاپ کنند و آدرس چاپخانه‌ها را نیز در آنها درج شود.

وی با بیان اینکه چاپخانه‌های غیرمجاز نمی‌توانند بنر‌های تبلیغاتی چاپ کنند افزود: تبلیغات در سطح شهر و دهستان‌ها باید در مکان‌هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین می‌کنند صورت گیرد.

بهادری گفت: از نصب داربست یا سایر ابزار‌های تبلیغاتی در سطح شهر‌ها و دهستان‌ها جلوگیری می‌شود.

محمد دَهتایی مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان بندرعباس نیز گفت: برای هر شعبه انتخابات یک دستگاه احراز هویت بصورت پلمپ، تحویل نماینده فرماندار در آن شعبه می‌شود.

 دَهتایی افزود: بعد از برداشتن پلمپ دستگاه احراز هویت در شعبه اخذ رای، مشخصات اعضای شعبه شامل رئیس، نماینده فرماندار، منشی رایانه و نماینده انتظامی ثبت می‌شود.

وی گفت: بعد از ثبت مشخصات اعضاء شعبه، استعلام هویتی صورت می‌گیرد.

دهتایی افزود: در مرحله بعد صورت جلسه شروع انتخابات که شامل وارد کردن سریال تعرفه‌ها، شمار آنها، سریال پلمپ دستگاه احراز هویت و صندوق رای است آغاز می‌شود.

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان بندرعباس گفت: در مرحله چهارم رمز هشت رقمی هیئت نظارت وارد می‌شود.

وی افزود: بعد از این مرحله فرآیند انتخابات و ثبت رای که شامل بانک اطلاعات افراد رای دهنده است آغاز می‌شود.

دهتایی گفت: در این مرحله انتخابات افراد واجد الشرایط با یکی از پنج کارت شناسایی؛ کارت ملی، پایان خدمت، نظام وظیفه (برای آقایان)، اصل شناسنامه و گذرنامه می‌توانند احراز هویت شوند و رای بدهند.

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان بندرعباس گفت: بعد از استعلام افراد و درصورت واجد الشرایط بودن، کد استعلام چهار رقمی صادر و تحویل منشی صندوق برای ثبت در قسمت کد استعلام تعرفه رای می‌شود.

وی افزود: بعد از این مرحله تعرفه رای در اختیار شخص واجد الشرایط برای انتخاب نامزد اصلح خود می‌شود.

دهتایی گفت: همچنین در پایان رای گیری صورت جلسه پایانی شامل؛ شمار شرکت کنندگان، تعرفه‌های مصرف شده و نشده، تعرفه‌های داخل صندوق رای، آرای تکراری، باطله و آرای نامزده‌ها ثبت، و بعد از تایید هیئت نظارت به مرکز ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.