ولادت ۹ هزار و ۳۷۶ نوزاد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماه امسال ۹ هزار و ۳۷۶ نوزاد در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان متولد شده اند.

 شاهین فر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۹ هزار و ۳۷۶ نوزاد در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه متولد شده اند در حالیکه این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار و ۸۶۴ مورد بوده است.

او گفت : از تولد‌های به ثبت رسیده در ۱۰ ماهه امسال، ۴ هزار و ۹۴۴ تولد از این میزان پسر و بقیه دختر بوده اند، همچنین بیش از ۸۵ درصد از زایمان‌های ثبت شده معادل ۵ هزار و ۸۵۴ مورد از تولدها، طبیعی بوده اند.

شاهین فر گفت :  زایمان‌های بی درد دارویی نیز در این مدت انجام شده است،  ۵۵.۶۹ درصد از این زایمان‌ها غیردارویی و بقیه دارویی بوده است.

شاهین فرگفت: در راستای اجرای این قانون، حمایت از زوجین نابارور با راه اندازی و فعال سازی خدمات سطح سه ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد و خدمات سطح دو ناباروری در شیروان انجام شده و در مدت اعلام شده ۵ هزار و ۱۲۱ نفر در مرکز ناباروری بجنورد خدمات دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گسترش خدمات درمان ناباروری استان و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی را از جمله گام‌های عملیاتی در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت عنوان کرد.

برچسب ها: ولادت ، زایمان طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.