همه باید از رای مردم صیانت کنیم

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات گفت: رای حق الناس است همه باید با رعایت مرقانون از آن صیانت کنیم.

عبدالله افرازه شهاوند گفت: مهمترین رویداد سیاسی کشور انتخابات است که به تعبیر مقام معظم رهبری مهمترین مساله کشور است و چه در داخل کشور و چه در حوزه سیاسی کشور موضوعی مهمتر از انتخابات وجود ندارد.

او می‌گوید: ضرورت دارد به همان میزان که این رویداد مهم است ما نیز تمهیدات لازم برای انتخاباتی باشکوه و با مشارکت بالا بیاندیشیم؛ و در همه حوزه‌های انتخابات تمهیدات و اقدامات همه جانبه داشته باشیم.

افزازه شهاوند در ادامه از همه عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت در انتخابات که تاکنون در اجرای فرایند‌های برگزاری انتخابات تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: ما به عنوان خادمین مردم متولی برگزاری انتخابات هستیم که خوشبختانه اتفاقات خوب و مبارکی از ابتدای فرایند انتخابات تاکنون رخ داده است و تعداد زیادی از داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شده اند.

او امنیت، سلامت، رقابت، و مشارکت را چهار مولفه اصلی در انتخابات عنوان کرد و گفت: این چهار مولفه در انتخابات تاثیرگذار است و باید مورد توجه و در اولویت قرارگیرد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات خوزستان حساسیت و رقابت در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بالا است، حدود یک سوم آرای استان در این حوزه انتخابیه است، لذا نگاه رسانه‌ها و مردم متوجه این حوزه انتخابیه مرکز استان است.

افرازه شهاوند ادامه داد: ویژگی بعدی در حوزه انتخابیه اهواز این است که تجمیع آرا در اهواز است و حساسیت را بالا می‌برد.

این مقام مسئول گفت: آخرت خودمان را به خاطر دنیای دیگران نفروشیم. نامزدی که از حوزه انتخابیه انتخاب می‌شود نماینده ۸۵ میلیون نفر است و تنها نماینده حوزه انتخابیه نیست. اگر ناشی از عملکرد بد ما اتفاقی رخ دهد که نماینده‌ای که شایسته بود به مجلس راه پیدا نکرد و فردی که لیاقت نداشت و ضعیف بود به مجلس رفت، هر تصمیمی که گرفت و هر مصوبه‌ای که رای دهد من و شما در آن دخیل هستیم؛ لذا در سرنوشت حال و آینده تاثیرگذار است.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان ضمن تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: همه مراقب باشیم تا سلامت برگزاری انتخابات دچار خدشه نشود و تنش به بیرون از شعبه کشیده نشود تا از سوء استفاده دیگران جلوگیری شود.

افرازه شهاوند ادامه داد: قانون انتخابات مشخص است و بر اساس قانون وظیفه خودمان را انجام دهیم. تا شائبه ایجاد نشود.

او می‌گوید: در شعب اخذ رای از ایجاد تنش و حواشی جلوگیری کنیم و با دیگر اعضای شعب همکاری داشته باشیم. نیرو‌های امنیت شعب نیز همکاری لازم را با دیگر عوامل برگزاری انتخابات داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: با رعایت اصل بیطرفی انتخابات را برگزار و جانبداری نکنیم. رای حق الناس است و در برگزاری انتخابات باید مر قانون رعایت شود.

افرازه شهاوند آموزش و توانمندی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه برخی از قوانین انتخابات تغییراتی داشته است، آموزش‌ها را مرور کنیم و قوانین را یادآوری و کلیپ‌های آموزشی را منتشر کنید تا عوامل آگاهی کامل از برگزاری انتخابات داشته باشند.

به گفته او برای مشارکت بالا در انتخابات فعالیت داشته باشیم و تبلیغ کنیم تا انتخابات پرشور با مشارکت بالا داشته باشیم

برچسب ها: انتخابات ، اخذ رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.