روزشماری برای ثبت روز کرمانشاه در تقویم رسمی کشور

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه مد و لباس کشور گفت: «روز کرمانشاه» بزودی در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه مد و لباس کشور با استاندار کرمانشاه دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون مهم‌ترین موضوعات فرهنگی استان از جمله رویکرد قرارگاهی استان برای مدیریت مسائل فرهنگی، اربعین حسینی، یادمان‌هاب فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های هنری ملی، زمینه‌سازی برای معرفی ظرفیت‌های انبوه فرهنگی استان کرمانشاه، مد و لباس و... گفتگو و تبادل نظر شد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه مد و لباس کشور در این دیدار در پاسخ به مطالبه مردم استان و استاندار کرمانشاه اظهار کرد: نامگذاری روز پنجم مردادماه به نام «روز کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور قطعی است.

وی افزود: موانع پیش روی این موضوع به‌زودی رفع خواهد شد تا با انجام این نامگذاری، فرصت ویژه‌ای برای تمرکز و سرمایه‌گذاری جدید بر داشته‌های فرهنگی استان ایجاد شود .

قرارگاه جامع فرهنگی در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این دیدار ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور را یکی از مطالبات به حق مردم استان عنوان کرد و افزود: انتظار این است که ثبت این روز با سرعت بیشتری صورت گیرد.

صحرایی عنوان کرد: ثبت روز ملی کرمانشاه در سالگرد عملیات مرصاد یادآور مجموعه‌ای از رشادت‌های مردم استان و ایثار و فداکاری رزمندگان در این منطقه است که فرصتی را برای انجام اقدامات فرهنگی گسترده مهیا می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه عملیات مرصاد در بین مردم استان کرمانشاه، گفت: یادمان مرصاد محل عبور بسیاری از مردم در سفر‌های فصلی، تجاری، اربعین و ... است که می‌تواند محلی برای جمع کردن مردم حول یک مسئله مشترک و شکل دادن به اقدامات فرهنگی بعدی باشد.

صحرای از پیگیری تشکیل قرارگاه جامع فرهنگی در استان خبر داد و افزود: بر اساس مشورتی که با نماینده، ولی فقیه در استان انجام گرفت ضرورت تشکیل قرارگاه جامع فرهنگی در استان احصا شد که می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی را منسجم دنبال کند و همچنین به دنبال هدفمند کردن جلسات شورای فرهنگ عمومی برای پرداختن به موضوعات هستیم.

برنامه‌های فرهنگی و هنری را به میان مردم برده‌ایم

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: در دوران مدیریت جدید سعی کرده‌ایم برنامه‌های فرهنگی و هنری را از فرهنگسرا‌ها و نگارخانه‌ها به میان مردم ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، افزود: برگزاری رویداد راویان هنر غزه، نمایشگاه عکس خیابانی، نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور، تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه‌های دهه فجر ارکستر موسیقی را با حضور نوجوانان و جوانان در بعضی امکان شهر کرمانشاه به اجرا درآمد که با استقبال مردم مواجه شد و در روز‌های آینده نیز برگزاری موسیقی محلی را خواهیم داشت.

جلالی بیان کرد: در روز‌های آینده ارکستر ۱۴۰ نفره را در پیاده‌راه پزشکان شهر کرمانشاه برگزار خواهیم کرد و برنامه شاهنامه خوانی نیز توسط همین نوجوانان و جوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه قرار گرفته توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان است که در همین راستا جشنواره هنر‌های تجسمی و موسیقی فجر در شهر‌های غرب، شرق و منطقه اورامانات استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ای شاهد اقدامات خوب و اثرگذاری هستیم و برنامه‌ریزی لازم برای حضور گروه‌های تئاتر در خیابان‌ها و پلاتو‌ها انجام گرفته که بر اساس آمار تئاتر هنرمندان کرمانشاهی در کشور جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است.

جلالی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شده چنان دارای تنوع است که استان به هنرستانی از هنر‌ها تبدیل شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.