مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل گفت: رشد و تقویت روحیه والا در بین امدادگران یکی از اصول اساسی است که نیازمند توجه بیشتر می‌باشد.

حجت الاسلام سید علی فاطمی نیا در حاشیه برگزاری دوره باز آموزی طرح امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۳ با تاکید بر تقویت روح والای امدادگری در بین داوطلبان اعضای جمعیت هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر ورودی اقدامات داوطلبانه و خدمات امدادی می‌باشد، دفتر نمایندگی ولی فقیه با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این جمعیت برای امدادگران جدید الورود که در حوزه‌های مختلف این جمعیت در حال خدمت رسانی هستند دوره‌های اخلاق امدادی برگزار می‌کند.

او اضافه کرد: امدادگری تعاریف متعددی دارد و فقط در رابطه با نجات افراد در حوادث و بلایا نیست بلکه در شرایط بحرانی و وقوع حوادث با خانواده‌های آسیب دیده‌ای رو برو می‌شویم که باید بتوانیم از نظر روانی نیز با آن‌ها برخورد مناسبی داشته باشیم و این موضوع کار بسیار مهمی است و اخلاق خاصی را می‌طلبد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین در این دوره آموزشی ارتقا انگیزه‌های اخلاقی امدادگران و داوطلبان، نظام ارج‌گذاری خدمات داوطلبانه، راهکار‌های ارتقای اخلاق امدادگری، فرآیند تصمیم‌گیری و حل مساله اخلاقی در عملیات امداد و نجات، مراقبت‌های معنوی از آسیب‌دیدگان و مددجویان، ابعاد اخلاق کارگروهی در عملیات امداد و نجات و... به امدادگران تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.