۳۵۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی در زنجان اجرا می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۳۵۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی در این استان اجرا می‌شود که عمده آنها در مقیاس بزرگراهی (تبدیل و تعریض راه اصلی به بزرگراه) است.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به طول شبکه راه های استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

وی اظهار داشت: پروژه های راه‌سازی استان تبدیل و تعریض راه های اصلی به بزرگراه بوده که تاکنون از ۳۵۰ کیلومتر راه بیش از ۱۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه اجرای پروژه های راه‌سازی نیازمند اعتبارات بالایی است، گفت: به لحاظ اقتصادی و تامین اعتبار، پروژه های راهسازی به قطعات کوچکتر تقسیم می شود.

وی تصریح کرد: به طور متوسط تعریض و تبدیل هر کیلومتر بزرگراه به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اسماعیلی یادآور شد: هفت پروژه راه‌سازی در مقیاس بزرگراهی در سطح استان اجرا می شود و بودجه مورد نیاز بخش بزرگی از پروژه های راه‌سازی استان زنجان از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای یک اصل مهم در توسعه است، گفت: زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم و کارشناسی شده برای توسعه حوزه راه استان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.