نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اعتقاد ادیان به حضرت مهدی(عج) منجر به اصلاح جامعه و مبارزه با ظلم می‌شود

محامی گفت: برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) همه جوامع اسلامی که به آن معتقداند وظیفه دارند در این جهت تلاش کنند و حتی پیروان ادیان دیگر را نیز برای مبارزه با فساد، ظلم و اصلاح در جامعه به کار بگیرند.

  آیت الله مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی که در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: خداوند امت اسلامی را امت وحدت و متحدی خوانده در آیات قرآن نیز آمده "وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ" و "وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ" و خداوند متعال عنوان کرده که امت اسلامی باید متحد و منسجم باشد.

وی با اشاره بر اینکه اتحاد محور می‌خواهد و خداوند برای وحدت محورهای گوناگونی تعیین کرده است تصریح کرد: از خالق آفریدگار جهان تا پیغمبر و میراث گران‌بهای او که قران و عترت می‌شوند محورهای این وحدت به شمار می‌روند و به اضافه آن‌ها نیز اشتراکات فراوانی در جامعه اسلامی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از مشترکات جامعه اسلامی را وجود حضرت مهدی(عج) خواند و افزود: اعتقاد به آمدن حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان، به عنوان عقیده مسلم در میان ادیان مختلف و مسلمانان پذیرفته شده است، حضرت معدی (عج) هدف رسالت پیامبران که در طول تاریخ به دنبال آن بودند را تحقق می‌بخشد و این از مشترکات جامعه اسلامی و بلکه از مشترکات ادیان توحیدی است.

وی خاطرنشان کرد: آیات متعددی وجود دارد که در قرآن کریم آمده و بر حسب روایات تفسیری مصداق تمام و کمال آن در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) است از جمله آیه:"وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ" خداوند متعال می‌فرماید: اراده ما به این تعلق گرفته که مستضعفین زمین را وارث زمین قرار دهیم و این افرادی که مدتی تحت فشار حاکمیت بودند آن‌ها را پیشوا قرار می‌دهیم و در طول تاریخ ادیان الهی مصادیقی برای این اراده خداوند متعال داریم که عده‌ای مستضعف بوده و بعد به قدرت رسیدند.

آیت الله محامی بیان کرد: برای مشخصه‌های دوران حضرت حجت یا زمان نزدیک به ظهور و حضور ایشان نیز علائمی گفته شده و از این جهت حضور یا ظهور مطرح می‌کنیم که در یک نکته اختلاف است آن هم اینکه آیا حضرت مهدی(عج) متولد شده و عمری طولانی دارد و در دوران غیبت به سر می‌برد که این اعتقاد امامیه است و یا اینکه ایشان از نسل پیامبر خواهند بود و هم نام با پیامبر هستند و بعدا متولد خواهند شد که برخی از اهل سنت به این معتقدند و اینکه فردی از نسل پیامبر با چنین مشخصاتی در یک دوره زمانی خواهد آمد و حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد مورد اتفاق است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در روایات فریقین علائم و مشخصاتی از زمان ظهور و آخرالزمان ذکر شده و باید توجه داشت که این موارد تنها معیارهای کلی است و نمی‌توان با قطعیت بر علائمی که اتفاق می‌افتد تطبیق دهیم.

وی در مورد آثار انتظار حضرت مهدی (عج) گفت: اگر ما به ظهور یا حضور حضرت مهدی(عج) اعتقاد داشته باشیم منجر به امید، حرکت آفرینی، نشاط در کار و مایوس نشدن است و اگر ما معتقد باشیم افق آینده ما روشن و پیروزی برای مستضعفین است و حاکمیت حاکمیت دین خواهد بود و امام مهربانی فرماندهی این عالم را بر عهده خواهد گرفت دیگر مومنی هر چقدر هم در تنگا باشد باز هم مأیوس نمی‌شود و می‌داند که پیروزی ازآن ماست و همواره با نشاط و در حال حرکت و پویایی در راه رسیدن به اهداف بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به حضور مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر امید به آینده و افق روشن مردم به پیروزی وجود نداشت با توجه به تعداد شهدا پیروزی جبهه حق علیه باطل رخ نمی‌داد و مردم نمی‌توانستند در مقابل دشمنان مقاومت کنند.

آیت الله محامی بیان کرد: نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از معارف دینی بود که مردم را احیا کرد و انقلاب پیروز شد اما باید توجه داشت همچنان این مسیر پر فراز و نشیب ادامه دارد همه سختی‌ها وجود دارد اما مهم این است که ما همواره در حال پیشرفت هستیم و این‌ها آثار اعتقاد به امام زمان(عج) است.

وی گفت: اختلاف در مبنا در اثر هم متفاوت خواهد بود و اینکه ما معتقد باشیم امامی حاضر و مشرف به عملکرد ما وجود دارد طبعأ در روحیه امید، نشاط و حرکت تاثیر خواهد داشت تا اینکه بگوییم در آینده چنین امامی متولد می‌شود و حاکمیت پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: ما به امام زمان(عج) اعتقاد داریم اما طبعأ وظایفی هم بر عهده داریم از جمله اینکه اگر منتطر یک مصلح جهانی هستیم و معتقدیم افق آینده جهان روشن است پس باید در همین مسیر حرکت و در صدد اصلاح خود و جامعه بر آییم آن هم با همکاری و همراهی و هم افزایی همه جامعه اسلامی و جوامع دینی همه باید دست به دست هم بدهیم و برای تحقق این حکومت جهانی تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار