امام جمعه قزوین:

اقامه عدل بدون مردم میسر نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اقامه عدل با اراده مردم بسیار حایز اهمیت است چرا که عدل را نمی‌توان بدون مردم اقامه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان قزوین گفت: دشمن به دنبال انداختن شک و شبهه در دل مردم است و دایم تبلیغ می‌کند که مردم رأی ندهند، اما رونق دادن عبادت و بندگی در جامعه باعث می‌شود روح بندگی و عبادت حاکم شود و پایه‌های انقلاب اسلامی تحکیم یابد.

به گفته وی، رونق دادن عبادت حرص و ولع دنیاپرستی را از آدم‌ها می‌گیرد و برکات بی‌شماری را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه مسئولان رفاه مردم را به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف خود بدانند، تاکید کرد: البته مسایل معیشتی صرفا به صورت بخشنامه قابل حل نیست، این کار‌ها نیازمند نظارت، دقت، پیگیری و توجه است، مردم باید ببینند همان نانی که بر سر سفره مسوولان است، بر سر سفره خودشان نیز هست.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف مسئولیت همه ماست، یعنی وقتی دنیا به سرعت به سوی تحولات پیش می‌رود، کشور ما هم با سرعتی بیشتر از کشور‌های دیگر پیش برود، امروز به برکت جمهوری اسلامی رشد ۱۳ برابری علمی ما باعث شده هر روز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم در مقطع استانی هم ما این پیشرفت‌ها را ببینیم و هر ساله بتوانیم بگوییم امسال در استان ما این اتفاقات رقم خورد و ما از استان‌های دیگر در بسیاری زمینه‌ها جلو افتاده ایم، این پیشرفت‌ها دل مردم را شاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: به طور مشخص با پیغمبران، کتاب و میزان و همچنین مشارکت مردم می‌توان عدالت را محقق کرد تا جایی که خداوند می‌فرماید "مردم باید خودشان برای قسط و عدل انگیزه داشته باشند"، این یعنی اینکه مردم باید با فرهنگ دین آشنا باشند، در این صورت خودشان ترغیب به اجرای عدالت می‌شوند، هر چند که عدالت گاهی به زیان آن‌ها باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در باب انتخابات باید از همه دست‌اندرکاران به خاطر زمینه‌هایی که به این منظور فراهم کرده‌اند، تشکر کرد، با این زمینه‌ها خیال مردم راحت است که انتخابات در استان ما به نحو احسن برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.