وزیر علوم مطرح کرد؛

حمایت تمام قد معاونت علمی از حوزه‌های مختلف علم و فناوری

زلفی گل گفت: هر جایی که ردپایی از علم و فناوری دیده شود، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری تمام قد برای حمایت از آن برمی‌خیزد.

محمدعلی زلفی گل در اختتامیه جایزه ملی نکست گفت: معاونت علمی و فناوری بدون توجه به اینکه فناوری شکل گرفته شده در چه بخش و چه وزارت خانه‌ای شکل گرفته از آن حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم، وظیفه زایش و رویش هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌پایه را برعهده دارد و پس از آن معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اعطای مجوز دانش‌بنیانی و با تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر تسهیلات موجب رشد این شرکت‌ها می‌شوند. شرکت‌های دانش‌بنیان به طور کلی تا سطح آمادگی فناوری ۵ و ۶ در وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری و بعد تا سطح آمادگی ۹ توسط معاونت علمی حمایت می‌شوند.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه پیشرفت در عرصه فناوری یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ یادآور شد: دهه اول پیروی انقلاب اسلامی دهه ”ترویج علم“ بود و دانشگاه‌ها به تربیت کارشناسان امور اداری و اجرایی وزارتخانه‌های مختلف مشغول بودند. در دهه دوم با تاسیس دوره‌های دکتری، نهال تولید علم در کشور کاشته شد. دهه سوم بحث استاندارد سازی و استاندارد پذیری در عرصه علم جدی گرفته شد و به دنبال آن در دهه چهارم تولید علم کشور رشد جهشی پیدا کرد و در راستای سیستم‌های شکل گرفته شده، بحث توسعه مراکز رشد شکل گرفت و شاهد توسعه‌های خوبی در این مسیر بودیم و پس از آن معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم فناوری شکل گرفت، گفت: در دهه پنجم این سوال مطرح است که قرار است دانش آموختگان دانشگاه‌های ما کجا مشغول شوند؟ تولید خدمت، ثروت و سرمایه کجا شکل خواهد گرفت و بحث‌های راهکار تبدیل ایده به شغل و صادرات محصولات دانش بنیان مطرح شد.

وی با اشاره به احکام مرتبط با بحث دانش‌بنیان در برنامه هفتم اظهار داشت: احکام ویژه‌ای در این برنامه مصوب شد که موجب پیشرفت علم و فناوری در آینده می‌شود و در ادامه این مسیر با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی و سیاست‌هایی که در این راستا پیش گرفتند تسهیل شد.

او ادامه داد: دکتر دهقانی شرکت‌های دانش بنیان را به سه بخش تقسیم کرد و این امر نشان دهنده حمایت همه جانبه دوره جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان است.

زلفی گل در پایان ضمن تاکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم همه ما در یک تیم هستیم، گفت: ما می‌دانیم که تفرقه به معنای به هدر دادن انرژی‌های کشور است و وحدت رمز پیروزی است؛ در همین راستا ما به‌همراه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دیگر دستگاه‌ها همچون تکه‌های یک پاژل هستیم و همه برای یک هدف البته با تقسیم کار جدی تلاش می‌کنیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
بیست ساله بنیاد نخبگان راه افتاده یه پراید نتونسته بزنه
آخرین اخبار