سروکله پلنگ ایرانی در بوزین و مرخیل پیدا شد

مسئول منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل گفت: یگان حفاظت محیط زیست باینگان در هنگام گشت زنی در مناطق تحت مدیریت یک قلاده پلنگ را مشاهده کردند.

رستمی مسئول منطقه حفاظت محیط‌زیست بوزین و مرخیل شهر باینگان در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت : خوشبختانه موفق شدیم در هنگام گشت زنی در مناطق تحت مدیریت موفق شدیم یک قلاده پلنگ را مشاهده و آن را به تصویر بکشیم.

وی افزود: خوشبختانه باوجود محدودیت‌ها ازنظر تجهیزات توانستیم ازاین‌گونه در حال انقراض، تصاویر زیبایی را به ثبت برسانیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهر باینگان تصریح کرد: در سنوات گذشته چند مورد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل مشاهده‌شده بود که آخرین مشاهدات ما در تاریخ ۷ آذرماه سال گذشته در این خصوص بود.

وی ادامه داد: این پلنگ از گونه‌های جانوری گربه‌سانان در حال انقراض است که مشاهده دوباره آن در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل نشان از وجود تعداد کم این‌گونه در این منطقه است که همکاری و هم‌افزایی محیط‌بانان و مردم بومی منطقه را می‌طلبد تا در جهت حفظ این میراث ارزشمند گام برداشت.

رستمی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین تهدید این‌گونه جانوری، شکار ممنوعه این گربه‌سان است که تاکنون با زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان شهرستان پاوه و باینگان تاکنون شاهد شکار این گونه‌های جانوری در استان نبوده‌ایم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری بین مردم و محیط‌بانان شاهد رقم خوردن اقدامات مؤثری جهت جلوگیری از انقراض این‌گونه جانوری (پلنگ ایرانی) در استان کرمانشاه و سطح کشور باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.