۳۰۹ وکیل پایه یک عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری است

هم اکنون ۳۰۹ وکیل پایه یک عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری است و ۱۵۰ کارآموز نیز در کمیسیون کارآموزی استان دوران کارآموزی را می‌گذرانند.

ابراهیم اکبریان رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی از وکلای استان بیکار هستند، گفت: اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مهمترین خواسته وکلا از نمایندگان مجلس بعدی است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: کانون وکلای دادگستری استان برای اشتغالزایی وکلای عضو این نهاد، تفاهم‌نامه با اتاق اصناف منعقد کرده است که به صورت مقطعی و دائمی مشکل بیکاری وکلا رفع می‌شود.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: در این راستا نیز بانک‌ها و نهاد‌های حمایتی براساس قانون به جذب نماینده حقوقی اقدام کنند تا بخش عمده این مشکل رفع شود و نهاد قانونگذار نیز با تصویب قوانین کارشناسی شده اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار را مد نظر داشته باشد و نسبت به ایجاد بازار کار گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از این قوانین، قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است که با تصویب آن ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت چند برابر شده است، ادامه داد: این مسئله باعث کاهش کیفیت آموزش به وکلای جوان می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در بحث انتخابات، وکلای دادگستری استان به عنوان یکی از قانونمندترین نهاد‌های قانونی کشور خود را موطف به حضور در انتخابات و پیشرو بودن در این امر مهم می‌دانند و از عموم همکاران دعوت می‌کنند حضور پرشور در انتخابات داشته باشند.

اکبریان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰۹ وکیل عضو کانون وکلای استان هستند، گفت: درصدی از وکلای استان به دلیل اینکه بحث وکالت و موضوع وکالت قائم به شخص شده است و فرد در انتخاب وکیل اختیار کامل دارد و همچنین با توجه به اینکه قوانین موجود باعث شده تعداد وکلای عضو کانون افزایش پیدا کند و تعدادی به صورت غیرکارشناسی مازاد بر ظرفیت، وارد بازار کار می‌شود که این دلایل باعث افزایش آمار بیکاری وکلا می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه اهمیت شغل وکالت به عنوان یکی از موضوع مهم بر کسی پوشیده نیست و قانون‌گذار در اصل ۳۵ قانون اساسی، نهاد وکالت قرار دارد.
اکبریان ادامه داد: امسال وکلای عضو کانون وکلا ۳۸۰ پرونده تسخیری و ۱۳۰ فقه پرونده معاضدتی را به صورت رایگان پیگیری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار