شب تراژیک کاپیتان تیم ملی در لیگ اروپا؛

آاس رم ۱ (۴) - (۲) ۱ فاینورد/ جهانبخش عامل حذف تیمش شد+ فیلم

علیرضا جهانبخش که در دقیقه ۱۲۰ بازی با رم وارد زمین شد، یک ضربه پنالتی برای فاینورد از دست داد و باعث حذف تیمش شد.

در چارچوب دور برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا، تیم‌های رم و فاینورد در ورزشگاه المپیکو به مصاف هم رفتند که دو تیم پس از تساوی یک بر یک در جریان مسابقه و البته تساوی دو بر دو در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، کارشان به ضربات پنالتی کشید و جالوروسی در ضربات پنالتی با کمک هافبک ایرانی حریف با نتیجه چهار بر دو پیروز شد.

خیمنز در دقیقه پنج ابتدا فاینبورد را پیش انداخت، اما لورنزو پلگرینی کاپیتان رم با یک شوت دیدنی در دقیقه ۱۵ بازی را به تساوی کشید.

تلاش دو تیم در ادامه نتیجه نداد و ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک همچون بازی رفت در هلند به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. وقت‌های اضافه هم با گل همراه نبود و در دقیقه ۱۲۰ علیرضا جهانبخش هافبک ایرانی فاینورد برای زدن یکی از پنالتی‌های تیمش وارد زمین شد.

در ضربات پنالتی ابتدا روملو لوکاکو پنالتی دوم رم را از دست داد، اما اسویلار دروازه بان رم، لوکاکو را نجات داد و بلافاصله پنالتی دوم فاینورد را مهار کرد تا بازی مساوی بماند. کریستانته پنالتی سوم رم را گل کرد، اما علیرضا جهانبخش پنالتی سوم تیمش را از دست داد تا فاینورد از حریف عقب بیفتد. در ادامه دو تیم پنالتی‌های خود را گل کردند تا همان پنالتی‌ای که کاپیتان تیم ملی ایران از دست داد، باعث حذف فاینورد و صعود گرگ‌ها شود و رم هم مانند میلان دیگر تیم ایتالیایی صعود کرد.

سردار آزمون در این بازی به طور کامل روی نیمکت رم حضور داشت و فرصت بازی پیدا نکرد. سردار پس از پایان مسابقه، علیرضا جهانبخش را به آغوش کشید و به او دلداری داد.

از سایر نتایج مهم بازی‌های پنج‌شنبه شب لیگ اروپا می‌توان به صعود دراماتیک تیم قره باغ مقابل نماینده فوتبال پرتغال، براگا اشاره کرد. قره باغ در حالی در بازی برگشت مقابل براگا با نتیجه ۳-۲ شکست خورد که در دیدار رفت و در خاک پرتغال موفق به پیروزی ۴-۲ مقابل این تیم شده بود. صعود قره باغ در حالی رقم خورد که این تیم از دقیقه ۵۷ و با اخراج جعفرقلیف، ۱۰ نفره بازی می‌کرد و گل صعود این تیم هم در دقیقه ۲+۱۲۰ به ثمر رسیده است. از دیگر نتایج مهم و جالب‌توجه این مسابقات می‌توان به شکست ۳-۲ میلان برابر رن اشاره کرد، هر چند روسونری با تکیه بر برد ۳-۰ در دیدار رفت، به نوعی از قبل صعودش مسجل شده بود.

حذف گالاتاسارای ترکیه مقابل اسپارتا پراگ جمهوری چک را هم می‌توان یکی از نتایج عجیب و مهم این مرحله از مسابقات پلی‌آف لیگ اروپا به حساب آوریم. گالاتاسارای در حالی که در بازی رفت هم به سختی در خانه موفق به پیروزی مقابل اسپارتا پراگ شده بود این بار در پراگ با نتیجه ۴-۱ بازی را واگذار کرد تا در عین ناباوری از لیگ اروپا حذف شود. نماینده فوتبال ترکیه در حالی در مجموع با نتیجه ۶-۴ برابر اسپارتا پراگ شکست خورد و حذف شد که در بازی برگشت در جمهوری چک از دقیقه ۷۰ و با اخراج کان آیهان، ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد.

نتایج دور برگشت مرحله پلی‌اف لیگ اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳
رن ۳-۲ میلان
فرایبورگ ۳-۲ لانس
تولوز ۰-۰ بنفیکا
قره باغ ۲-۳ براگا
اسپورتینگ ۱-۱ یانگ بویز
اسپارتا پراگ ۴-۱ گالاتاسارای
مارسی ۳-۱ شاختار دونتسک

برچسب ها: لیگ اروپا ، رم ، فاینورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
زمستانش گرمه آقای جهانبخش.
آخرین اخبار